Voor de Nederlandse markt

North Sea Jazz Festival

Bunnik, 7 juli 1999 ‹ Tijdens de 24e editie van het North Sea Jazz Festival 1999, dat wordt gehouden op 9, 10 en 11 juli aanstaande in het Nederlands Congres Centrum (NCC) te Den Haag, zullen Apple Computer Benelux BV en KPN Telecom, in samenwerking met het Grafisch Productie Bureau, een compleet berichtensysteem beschikbaar stellen voor bezoekers van het festival.

Het berichtensysteem, dat draait op Apple's Power Macintosh G3-server en een FileMaker-database, met Apple's opvallend vormgegeven iMac-computers als front-end, zal tijdens het festival te benaderen zijn vanaf de websites van de partners in het project (www.northseajazz.nl, www.kpn-telecom.nl, www.apple.com/nl).

Met dit samenwerkingsproject worden eens te meer de ongekende mogelijkheden van nieuwe producten en technologieën gedemonstreerd op het gebied van het Internet.

Dankzij de snelle G3-processor, de gebruikersvriendelijke Internet-configuratie-assistent en de ingebouwde 56K-modem is de iMac een ideale Internet-computer, die volledig voldoet aan de eisen van het huidige Internet-tijdperk. De iMac, waarvan er sinds de introductie al meer dan 1 miljoen zijn verkocht, wordt sinds september 1998 verkocht in Primafoon van KPN Telecom, waar tevens speciale ISDN-modems en aanvullende hardware- en softwareproducten worden aangeboden.

KPN Telecom levert al jaren een groot scala aan diensten en producten op het gebied van telecommunicatie en ISDN-functionaliteit. In combinatie met de ISDN-modems van KPN komt de Internet-functionaliteit van de iMac nog beter tot zijn recht, zodat gebruikers van de iMac optimaal kunnen profiteren van de mogelijkheden die deze producten bieden.

Het North Sea Jazz Festival, met circa 23.000 bezoekers per dag, staat wereldwijd bekend om de vele muzikale genres die er vertegenwoordigd zijn: New Orleans jazz, fusion, swing, soul, funk, hip hop en drum 'n bass. Dit jaar maken in totaal zo'n 1200 muzikanten hun opwachting in 15 concertzalen: een spectaculaire presentatie van het verleden, het heden en de toekomst van jazzmuziek in drie dagen.

© 1999. Apple, het Apple logo en Macintosh zijn gedeponeerde handelsmerken en iMac is een handelsmerk van Apple Computer, Inc. Alle andere merknamen die worden genoemd kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars, en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: https://www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: https://www.apple.nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: https://www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Apple Computer Benelux BV
Gert Jan Oelderik