Voor de Nederlandse markt

Apple gaat strategische samenwerking aan met Skala

Bunnik, 12 juni 1999 -­ Apple Computer Benelux B.V. heeft vandaag bekendgemaakt dat zij een samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten met Skala Home electronics B.V.. In het kader van deze strategische samenwerking zal Skala compleet geconfigureerde iMac-computers toevoegen aan haar assortiment verhuurapparatuur.

Bedrijven en particulieren kunnen vanaf xx juni 1999 bij alle 20 vestigingen van Skala gebruiksklare bosbesblauwe iMacs huren. Ook de andere kleurversies van Apple's consumentencomputer zullen, op aanvraag, beschikbaar zijn voor de verhuur.

"Om het succes van de iMac verder uit te kunnen bouwen, is Apple op zoek gegaan naar een nieuw type distributiekanaal", aldus Ton van Garderen, General Manager van Apple's Benelux-regio. "Uitgangspunt hierbij was dat het nieuwe kanaal gericht moet zijn op een nieuwe markt en wij zijn van mening dat we via Skala een grote groep nieuwe gebruikers kunnen bereiken. Skala richt zich als geen ander op de brede markt van de verhuur, en toevoeging van de iMac aan het assortiment zal beide partijen grote voordelen bieden."

Zoals gebruikelijk bij alle door Skala geleverde producten, zal de iMac worden aangeboden tegen een vast huurbedrag. Bovendien biedt Skala een uitstekende service en ondersteuning.

"Skala streeft ernaar een zo volledig mogelijk pakket aan A-merk electronica-producten te leveren. De vraag naar Apple apparatuur is bij onze vestigingen de laatste maanden enorm toegenomen en wij zijn dan ook verheugd dat we met deze samenwerking de iMac aan ons assortiment kunnen toevoegen", aldus Hans Bolland, algemeen directeur van Skala. "De compacte iMac is bovendien een product dat zich uitstekend leent voor verhuurdoeleinden. Het systeem is makkelijk te installeren, vraagt nauwelijks onderhoud en is zeer gebruiksvriendelijk."

Skala heeft vandaag tevens bekendgemaakt dat zij voor de gehele interne IT-structuur gebruik gaat maken van iMac-computers. Skala onderstreept hiermee duidelijk haar commitment jegens Apple en denkt met de iMac de efficiency binnen de eigen organisatie verder te verhogen.

Apple, het Apple logo en Macintosh zijn gedeponeerde handelsmerken en iMac is een handelsmerk van Apple Computer, Inc. Alle andere merknamen die worden genoemd kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars, en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Skala
Verhuurbedrijf SKALA verhuurt bruin- en witgoed, duurdere electronische apparaten en computers aan consumenten.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: https://www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: https://www.apple.nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: https://www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Margriet Schouten              Hans Bolland            Public Relations Manager Benelux Region   Directeur SKALA Apple Computer Benelux b.v.         SKALA Home Electronics B.V.      Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik       Rietveldenweg 42, 5201 CZ Den Bosch Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62          Tel.:+31 (0)73-6286601                                   Fax: +31 (0)30 - 659 38 52          Fax: +31 (0)73-6286603 Fax: +31 (0)30 - 659 38 52
E-mail: schouten1@euro.apple.com

Deel: ' Apple gaat strategische samenwerking aan met Skala '