Apple Benelux

Apple geeft voorbeschouwing van iDVD 2 voor Mac OS X tijdens Macworld Expo

Menu's in Hollywoodstijl verfraaien 's werelds eenvoudigste dvd-authoringoplossing

Brussel/Bunnik, 18 juli 2001 - Apple heeft vandaag een demoversie van iDVD 2 voor Mac OS X gepresenteerd. 's Werelds meest gebruikersvriendelijke programma voor het maken van professioneel ogende dvd's die in standaard dvd-spelers kunnen worden afgespeeld, is nu extra aantrekkelijk dankzij fraaie, bewegende menu's. Slechts een paar maanden na de introductie van de verbazingwekkende SuperDrive, een combinatie van cd-rw- en dvd-r-speler, en na de onthulling van iDVD in januari, bevestigt Apple zijn leidende positie op het gebied van dvd-authoring met iDVD 2.

"iDVD 2-gebruikers kunnen nu in minder dan een uur een eigen dvd maken met fantastische menu's, die niet onderdoen voor het beste uit Hollywood," aldus Steve Jobs, CEO van Apple. "In combinatie met Mac OS X en de nieuwe, razendsnelle Power Mac G4 beschikken gebruikers met iDVD 2 over de ultieme dvd-studio, gewoon op hun bureau."

Om bewegende video toe te voegen aan knoppen of achtergronden, hoeven gebruikers alleen maar iMovie- of QuickTime-bestanden naar de iDVD-interface te slepen. Met iDVD is bovendien het volgende mogelijk:

* dvd's maken op basis van professioneel ontworpen thema's, compleet met bewegende achtergronden en menu's, die de gebruiker helpen met de lay-out en de indeling van het dvd-project;
* profiteren van de multitasking-functionaliteit van Mac OS X door de dvd al te coderen terwijl het project nog wordt opgebouwd;
* dvd's maken met maximaal negentig minuten aan materiaal;
* diapresentaties maken van digitale foto's, compleet met muziek;
* dvd's opnemen met één muisklik via de revolutionaire gecombineerde cd-rw/dvd-r-SuperDrive van de Power Mac G4.

Prijzen en verkrijgbaarheid
Voor iDVD 2 (beschikbaar in september) is Mac OS X versie 10.1 vereist. iDVD 2 is naar verwachting voor huidige gebruikers van iDVD in september te koop als upgradepakket via het Mac OS Up-to-Date-programma van Apple. De Apple SuperDrive beschrijft standaard-dvd-r-schijven van 4,7 GB, die verkrijgbaar zijn bij de Apple Store (www.apple.com/nlstore of www.apple.com/belgiumflstore) per vijf stuks voor een adviesprijs van fl 119 exclusief btw. Een overzicht van compatibele dvd-spelers is te vinden op www.apple.com/dvd/compatibility.

* Voor de prijzen in Nederland en België kunt u de Apple Store-site raadplegen: www.apple.com/nlstore en www.apple.com/belgiumflstore.

© 2001 Apple. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, Macintosh, Mac, Mac OS, Apple Store, iMovie, Power Mac, QuickTime en SuperDrive zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Apple. Alle andere merknamen die worden genoemd, kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie: de beste producten leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, grafici en consumenten over de hele wereld, door middel van innovatieve programmatuur, apparatuur en Internet-producten.

Websites van Apple: Voor informatie over Apple: http://www.apple.com Voor informatie over Apple Nederland: http://www.apple.com/nl

Voor persberichten van Apple Benelux: http://www.apple.com/nl/pr

Deel: ' Apple geeft voorbeschouwing van iDVD 2 voor Mac OS X '