Apple bekroond met Editors' Award van CM Corporate

iMac meest innovatieve client-hardware

Bunnik, 22 april 1999 ­ Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Editors' Awards van CM Corporate begin deze week is de iMac van Apple bekroond met een award voor "meest innovatieve client-hardware". CM Corporate is een tweewekelijks computertijdschrift gericht op zakelijke computergebruikers in de Benelux dat zowel in een Nederlandstalige als een Franstalige editie verschijnt.

In het juryrapport van CM Corporate werd de motivatie om de award toe te kennen aan de iMac als volgt omschreven: "Dit bedrijf heeft een 'bijna-dood' ervaring achter de rug, maar is er dankzij de iMac weer helemaal bovenop. De redactie van CM Corporate keert dan ook met vreugde de prijs toe aan deze veelkleurige Apple. De machine is volgens de redactie meer dan een elegante verpakking, meer dan een geslaagd marketingconcept. De radicale keuze voor een internet-pc en keuze voor marktstandaards als USB maakt het een perfecte 'client' voor het internet tijdperk. De prijs voor meest innovatieve client-hardware gaat daarom naar de iMac van Apple."

"Dat de iMac is bekroond met deze award sterkt ons in de overtuiging dat er voor het concept van een Internet-computer een grote toekomst is weggelegd", aldus Ton van Garderen. "We zijn ervan overtuigd dat we met de iMac kunnen voldoen aan de wensen van computergebruikers die volop willen profiteren van de talrijke voordelen van het huidige Internet-tijdperk."

De Editors' Award voor meest innovatieve client/server-software ging naar Citrix MetaFrame. De award voor meest innovatieve server-hardware ging naar de Xeon-architectuur van Intel en Linux werd bekroond met een award voor meest innovatieve server-software.

© 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo en Mac OS zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple Computer, Inc. iMac en The Apple Store zijn handelsmerken van Apple Computer, Inc. Andere merk- en productnamen die worden genoemd kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple:

Voor informatie over Apple Computer: http://www.apple.com

Voor informatie over Apple Computer Benelux: http://www.apple.com/nl

Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: http://www.apple.com/pr

Voor technische ondersteuning kunt u terecht bij het Apple Assistance Center: 020-346 9104.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Margriet Schouten
Public Relations Manager Benelux Region
Apple Computer Benelux b.v.
Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik
Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62