Apple Benelux

Think different.

Apple introduceert de nieuwe iMac—in vijf nieuwe kleuren

Meestverkochte computer in Amerika helemaal klaar voor 1999

Bunnik, 5 januari 1999 – Apple Computer, Inc. heeft de nieuwe iMac™ voor 1999 geïntroduceerd, die leverbaar is in vijf prachtige kleuren: aardbei, limoen, bosbes, mandarijn en druif. Verder is de nieuwe iMac voorzien van een snellere 266-MHz PowerPC G3-processor, een harde schijf van 6 GB en een lagere prijs van $1199.

De iMac is de meestverkochte computer in Amerika geworden omdat hij, in tegenstelling tot de traditionele pc, alles heeft wat de consument echt wil, zoals een snelle en eenvoudige installatie, Internet-toegang en een compact ontwerp met weinig kabels. Met zijn nieuwe kleuren (aardbei, limoen, bosbes, mandarijn en druif) loopt de nieuwe iMac opnieuw voorop in de computerwereld. Eindelijk kan de consument bij het kopen van een computer doen wat al lang kan bij andere consumentenproducten: zijn favoriete kleur kiezen.

"‘Welke kleur had u in gedachten?’ wordt een van de belangrijkste vragen bij het aanschaffen van een computer," aldus Steve Jobs, Apple’s interim-CEO. “De meeste consumenten vinden de kleur veel belangrijker dan de hoeveelheid megahertz, het aantal gigabytes en al die andere blabla waar je doorgaans mee te maken krijgt als je een pc gaat kopen."

In welke kleur ook, de iMac is nog altijd de complete Internet-computer die direct klaar is voor gebruik.

Kenmerken van de nieuwe iMac:
• Een snelle PowerPC G3-microprocessor van 266 MHz met een snelle 512 KB “backside” L2-geheugencache;
• Ingebouwd 15-inch (38,1 cm) beeldscherm van hoge kwaliteit met een resolutie van 1024 x 768 en een reëel weergavegebied van 13, 8 inch (35 cm) diagonaal;
• Het meest gebruikersvriendelijke besturingssysteem ter wereld, Mac® OS 8.5, waarmee duizenden Macintosh® programma’s kunnen worden gebruikt;
• 32 MB SDRAM (nu uitbreidbaar tot 256 MB); • RAGE Pro Turbo Graphic controller en 6 MB SGRAM; • 6 GB IDE-harde schijf;
• Cd-romspeler met 24-voudige snelheid;
• 10/100BASE-T Ethernet;
• 56-Kbps modem (ondersteunt V.90 en K56flex); • Twee 12-Mbps USB-poorten (Universal Serial Bus ); • Ingebouwde stereoluidsprekers met “Surround Sound”-geluid (SRS);
• Apple USB-toetsenbord en Apple USB-muis.

Prijs en beschikbaarheid
De nieuwe iMacs zullen verkrijgbaar zijn bij de Apple Store en de erkende Apple leveranciers. De geschatte adviesprijs bedraagt $1199. De oorspronkelijke Bondi-blauwe iMac blijft gedurende een beperkte periode leverbaar voor een geschatte adviesprijs van $1049.

Deel: ' Apple introduceert de nieuwe iMac—in vijf nieuwe kleuren '