Apple Benelux

Think different.

Apple past snelheid Power Mac G4-modellen aan beschikbaarheid van processors aan

Bunnik, 13 oktober 1999 - Apple heeft de processorsnelheden van de Power Mac G4-serie aangepast aan de beschikbaarheid van de PowerPC G4-chips van Motorola. De nieuwe Power Mac G4-modellen zullen nu worden geleverd met processors met een snelheid van 350, 400 en 450 MHz. Deze modellen zullen respectievelijk 3.690 fl*, 5.790 fl*en 8.190 fl* gaan kosten. Apple is tot deze aanpassing overgegaan omdat Motorola er niet op tijd in is geslaagd om aan de vraag naar 500-MHz G4-processors te voldoen. Deze processor zal nu waarschijnlijk vanaf begin volgende jaar leverbaar zijn.

"Met deze nieuwe configuraties kunnen we tegemoetkomen aan de enorme vraag naar nieuwe Power Mac G4-systemen," aldus Steve Jobs, Apple's interim-CEO. "Gelukkig zijn deze modellen nog altijd zeer snel in vergelijking met pc's met een Pentium-processor."

Apple maakte verder bekend dat IBM in de eerste helft van volgend jaar G4-processors zal gaan produceren voor Apple producten.

Alle modellen zijn uitgerust met een 1 MB level 2 "backside"-cache, twee USB-poorten (Universal Serial Bus) en twee 400-Mbps FireWire-poorten, harde schijven van 10 tot 27 GB en diverse verwisselbare opslageenheden, zoals een ZIP-eenheid, cd-romspeler, dvd-romspeler met dvd-video en dvd-ramspeler. De twee snelste standaardmodellen kunnen worden uitgebreid tot maar liefst 1,5 GB zeer snel PC100 SDRAM (industriestandaard) en zijn verder voorzien van een nieuwe 100-MHz systeembus voor een gegevensoverdracht met een snelheid tot 800 Mbps, een zeer snelle Rage 128 AGP/2X-videokaart, een Ultra ATA/66-schijf en het baanbrekende AirPort, de draadloze netwerkvoorziening van Apple (optioneel).De Power Mac G4 heeft een verbluffend mooie doorzichtige towerbehuizing van zilver- en antracietkleurige kunststof en een eenvoudig open te klappen zijpaneel voor snelle toegang tot de onderdelen binnen in de computer. De Power Mac G4 is verkrijgbaar in de volgende standaardconfiguraties: 1. 350-MHz Power Mac G4: de 350-MHz Power Mac G4, met een adviesprijs van 3.690 fl*, is voorzien van 64 MB SDRAM-geheugen, 1 MB level 2 "backside"-cache, een RAGE 128 PCI-videokaart met 16 MB video-SDRAM, een Ultra ATA-schijf van 10 GB, een cd-romspeler met 24-voudige snelheid (maximaal), FireWire- en USB-poorten, 10/100BASE-T Ethernet en een ingebouwde V.90 56K-modem. 2. 400-MHz Power Mac G4: de 400-MHz Power Mac G4, met een adviesprijs van 5.790 fl*, is voorzien van 128 MB SDRAM-geheugen, 1 MB level 2 "backside"-cache, een RAGE 128 AGP 2x-videokaart met 16 MB video-SDRAM, een Ultra ATA-schijf van 20 GB, een dvd-romspeler, een Zip-eenheid, FireWire- en USB-poorten, 10/100BASE-T Ethernet en een ingebouwde V.90 56K-modem.
3. 450-MHz Power Mac G4: de 450-MHz Power Mac G4, met een adviesprijs van 8.190 fl*, is voorzien van 256 MB SDRAM-geheugen, 1 MB level 2 "backside"-cache, een RAGE 128 AGP 2x-videokaart met 16 MB video-SDRAM, een Ultra ATA-schijf van 27 GB, een dvd-ramspeler, een Zip-eenheid, FireWire- en USB-poorten, 10/100BASE-T Ethernet en een ingebouwde V.90 56K-modem.

Beschikbaarheid
De nieuwe Power Macintosh G4-systemen zijn verkrijgbaar via The Apple Store en de Apple Resellers. Er zijn meer dan tienduizend maatwerkconfiguraties leverbaar, waaronder configuraties met geavanceerde optische dvd-ramopslagmogelijkheden.

Verwacht wordt dat eind dit jaar een nieuw 350-MHz en 400-MHz model van de Macintosh Server G4 leverbaar zal zijn, evenals een nieuwe 450-MHz Macintosh Server G4 met Mac OS X Server.

* Alle prijzen vermeld in dit persbericht, zijn uitgedrukt exclusief BTW.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: http://www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: http://www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: http://www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Margriet Schouten
Public Relations Manager Benelux Region
Apple Computer Benelux b.v.
Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik, Nederland
Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62
Fax: +31 (0)30 - 659 38 52
E-mail: schouten1@euro.apple.com

Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications
Steenweg naar Alsemberg 912, B-1654 Huizingen, België Tel: +32 (0)2-361-31-20
Fax: + 32 (0)2-361-03-28
E-mail: steven.van.den.eynde@outsource.be

Copyright 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Apple past snelheid Power Mac G4-modellen aan '