Voor de wereldwijde markt

Apple reikt jaarlijkse Software Design Awards uit

Bunnik, 19 mei 1999 ‹ Apple Computer, Inc. heeft vandaag de winnaars bekendgemaakt van de Apple Design Awards voor Mac OS-ontwikkelaars. De Apple Design Awards die dit jaar voor de vierde keer werden uitgereikt, vormen een bekroning voor de beste en meest opmerkelijke Macintosh programma's die het afgelopen jaar op de markt zijn gebracht. Ook onderstreept Apple met de toekenning van deze awards het belang dat zij hecht aan het creatieve en innovatieve talent van de Mac OS-ontwikkelaars. De awards werden uitgereikt tijdens de jaarlijkse Worldwide Developers Conference (WWDC), die dit jaar door een recordaantal van ruim 2500 ontwikkelaars is bezocht.

"Software-ontwikkelaars zijn opnieuw tot de conclusie gekomen dat het Macintosh platform garant staat voor succes", aldus Clent Richardson, Apple's Vice President Worldwide Developer Relations. "In het afgelopen jaar zijn er meer dan 3100 nieuwe Macintosh programma's op de markt verschenen, en de beste zijn vandaag onderscheiden met een Apple Design Award."

Winnaars en eervolle vermeldingen per categorie:

In de categorie "Beste product"

… Winnaar: REALbasic 1.0, REAL Software

… Eervolle vermelding: Disk Warrior 1.0, Alsoft

In de categorie "Meest innovatief"

… Winnaar: Disk Warrior 1.0, Alsoft

… Eervolle vermelding: REALbasic 1.0, REAL Software

In de categorie "Meest gebruikersvriendelijk"

… Winnaar: Food Chain 1.0, Cajun Games

… Eervolle vermelding: REALbasic 1.0, REAL Software

In de categorie "Beste toepassing van Apple technologie"
… Winnaar: Cutie Mascot Jr. 1.5, Kohshin Graphic Systems
… Eervolle vermelding: Virtual Game Station, Connectix

De winnaars ontvingen een fraaie Power Macintosh G3-computer met een bijpassende 21-inch Apple Studio Display. Verder ontvingen de ontwikkelaars een trofee en mogen zij het "Apple Design Award Winner"-logo gebruiken op de productverpakkingen en handleidingen van de betreffende programma's.

Deel: ' Apple reikt jaarlijkse Software Design Awards uit '