Hewlett-Packard persbericht

HP ONTWIKKELT EERSTE APPLICATIE VOOR SYSTEEMBEHEER OP BASIS VAN WBEM

Amstelveen, 21 januari 1999 Hewlett-Packard introduceert HP TopTools in een versie voor Web-based enterprise management (WBEM). Dit maakt de beheermogelijk-heden van HP Vectra PCs, HP Kayak PC Workstations, HP OmniBook notebook PCs en HP NetServer-systemen binnen een netwerk eenvoudiger en uitgebreider. HP TopTools is een device management tool voor heterogene omgevingen dat volledig integreerbaar is in HP OpenView.

De combinatie van HP TopTools en WBEM, geïmplementeerd door middel van het Microsoft Windows Management Instrumentation (WMI), betekent een verbreding van de informatie die netwerkbeheerders beschikbaar hebben over hun netwerkomgevingen.

De nieuwe versie van HP TopTools integreert naadloos met besturingssystemen die het WBEM-initiatief ondersteunen, zoals Windows NT 4.0, Windows 98 en Windows 2000. De software wordt geleverd met alle nieuwe HP Vectra PCs, HP Kayak PC Workstations, HP OmniBook notebook PCs en HP NetServer-systemen. HP TopTools is ook beschikbaar op https://www.hp.com/toptools.

WBEM is een initiatief van de computerindustrie dat een universele beheerstandaard toepast op bestaande industriestandaarden zoals het Simple Network Management Protocol (SNMP) en de Desktop Management Interface (DMI) 2.0 op basis van één algemene interface. Dankzij WBEM, vermindert HP TopTools de complexiteit en daarmee de kosten van het beheer van omvangrijke computeromgevingen. IT-afdelingen krijgen daarbij de beschikking over een krachtige en omvangrijke centrale database met beheerinformatie. Op basis hiervan zijn actief honderden PCs voor beheerdoeleinden te zoeken, selecteren en groeperen.

HP TopTools voor computers
De beheerfuncties van HP TopTools voor HP Vectra PCs, HP Kayak PC Workstations en HP OmniBook notebook PCs zijn:

Het verzamelen van gedetailleerde informatie via één centrale interface door gebruik te maken van de WBEM-standaard.

Integratie van alle belangrijke industriestandaarden, inclusief DMI 2.0, WfM 1.1, SNMP, PC 97/98, DHCP, ACPI en SMBIOS 2.1.

Automatische inventarisatie, het verzamelen en rapporteren van gedetailleerde configuratie-informatie.

Gelijktijdig configuratiebeheer op afstand van de complete PC-inventaris, inclusief de BIOS- en driver-update en remote power-on' (HP Vectra PCs en HP Kayak PC Workstations).

Waarschuwingen voor potentiële systeemfouten, inclusief SMART-diskwaarschuwingen en virussen.

Ondersteuning van beheer van non-HP PCs zolang deze voldoen aan industriestandaarden.

Meer informatie over HP TopTools en HP NetServer-systemen is te vinden op https://www.hp.com/desktop/manage.

HP TopTools voor HP NetServers
De beheermogelijkheden van het nieuwe HP TopTools voor HP NetServer-systemen:

Het verzamelen van gedetailleerde informatie vanuit één centrale interface door gebruik te maken van de WBEM-standaard.

Bewaken van de belangrijkste omgevingsfactoren en kritische systeemcomponenten, zoals CPU, geheugen, opslagcapaciteit en netwerkgebruik.

TopTools Remote Control Card voor probleemdiagnose en troubleshooting.

Uitgebreide integratie met HP OpenView.

Informatie over HP NetServers in combinatie met HP TopTools is beschikbaar op https://www.hp.com/netserver/products/management

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' Applicatie ontwikkeld voor systeembeheer op basis van wbem '