NCR Nederland

APTRA-software van NCR maakt geldautomaten geschikt voor nieuwe diensten en verlaagt kosten

Amsterdam, 15 november 1999 - NCR, marktleider in Self Service oplossingen voor financiële dienstverleners, introduceert APTRA. Dit is een complete familie programmatuur voor geldautomatennetwerken gebaseerd op open software standaards. Met NCR APTRA kunnen organisaties niet alleen sneller nieuwe applicaties ontwikkelen maar ook alle aspecten van de transactiecyclus integreren: van het verzamelen van informatie bij de geldautomaat tot het terugsturen van berichten op maat naar de klant. Financiële instellingen en andere aanbieders van zelfservicediensten via geldautomaten kunnen hierdoor snel en eenvoudig nieuwe toepassingen invoeren die passen binnen hun strategie op het gebied van CRM en e-business.

Met APTRA combineert NCR 30 jaar ervaring op het gebied van geldautomaten en haar kennis van standaard tools uit de branche in één softwarelijn. De APTRA-producten bieden maatwerk en zijn volledig te integreren met applicaties van andere aanbieders, mits die voldoen aan de open standaards. Dankzij de APTRA-software kunnen financiële instellingen alle onderdelen uit hun transactiecyclus met elkaar koppelen, van het verzamelen van informatie bij de geldautomaat tot het afleveren van persoonlijke boodschappen aan de klant. Hierdoor kunnen banken een nauwe één-op-één band opbouwen met hun klanten, waarvan beide partijen profiteren.

"Wij horen van onze klanten dat het verdiepen van hun klantcontacten en het verwerven van nieuwe klanten het speerpunt wordt voor hun geldautomatennetwerk in de komende jaren," zegt Tjeerd Rienstra, verantwoordelijk voor Self Service Solutions bij NCR Nederland. Hij vervolgt: "APTRA biedt gebruikers van geldautomaten de beste mogelijkheden om hun visie in praktijk te brengen. APTRA vormt de traditionele transactiehandelingen, die voorheen vooral als een uitgavepost werden beschouwd, om tot handelingen die nieuwe klantrelaties opleveren en hierdoor extra inkomsten kunnen genereren. Het proces dat zich vroeger voltrok in het brein van de commerciële filiaalhouder die zijn klanten persoonlijk kende, laten wij nu geautomatiseerd verlopen."

De NCR APTRA-productlijn biedt diverse belangrijke voordelen, inclusief open standaards, hergebruik en flexibiliteit. Componenten van applicaties die financiële instellingen zelf hebben ontwikkeld voor geldautomaten kunnen hierdoor bijvoorbeeld ook gebruikt worden voor andere kanalen zoals elektronisch bankieren.

APTRA zal een belangrijke rol spelen op het gebied van e-commerce, doordat mensen geldautomaten kunnen gebruiken om een groot aantal producten of diensten af te nemen, zoals bioscoopkaartjes, skiliftpassen en postzegels. Via de geldautomaat kunnen zij ook hun digitale tegoed aanvullen voor gebruik op Internet, om een vliegticket te kopen, of bloemen te laten bezorgen bij een vriend.

NCR
NCR is erkend wereldleider in datawarehousing, self-service- en winkelautomatiserings-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatie-industrie en andere selecte markten (in Nederland bijvoorbeeld reisorganisaties en energiebedrijven). NCR's oplossingen bouwen voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in bedrijfssystemen en advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, ondersteunt haar klanten wereldwijd en biedt een volledig pakket

© NCR Nederland N.V.

Deel: ' APTRA-software NCR Nieuwe diensten geldautomaten '