Archie Europe doet onderzoek naar Google Glass en de CRM mogelijkheden

Purmerend, 20121008 -- Archie Europe, leverancier van CRM software voor relatiebeheer, sales en marketing, onderzoekt de mogelijkheden om de Google Glass bril, een virtuele bril, te koppelen aan hun software.

Ondanks dat het voornamelijk als een consumenten product wordt gepositioneerd ziet de CEO van Archie Europe  zeker zakelijke toepassingen. Bijvoorbeeld in beveiliging en persoonsherkenning. De zakelijke gebruikers zullen voornamelijk de mensen zijn die zich met persoonlijke contacten bezig houden.

Er wordt onderzocht hoe, via de bril, de Archie CRM database geraadpleegd kan worden. Dit kan bijvoorbeeld een serieuze voorsprong bieden op beurzen of netwerk bijeenkomsten waar de menigte “gescand” wordt en alleen serieuze gegadigden benaderd worden. Door de bril en de koppeling met de CRM database wordt automatisch het kaf van het koren gescheiden want een gesprek met een zakelijke beslisser is belangrijker dan tijd en aandacht aan de verkeerde persoon te besteden.

Natuurlijk moet tijdens het gesprek de bril wel af want de technologie erachter schept afstand. Iemand moet niet het gevoel krijgen dat hij door een vliegveldscanner heengaat. De spontane en echte band is puur het persoonlijke contact. Het is als met een zonnebril laat de CEO van Archie weten: “als de omstandigheid zich voordoet zet je hem op.” Naar zijn weten is nog geen enkel CRM provider bezig met deze ontwikkeling.

Deel: ' Archie Europe doet onderzoek naar Google Glass en de CRM mogelijkheden '