SBA

Stichting Bureau Architectenregister

Datum: 23 september 1999

Architectenregister bereikt mijlpaal: 10.000 ingeschrevenen

De Stichting bureau architectenregister (SBA) heeft vandaag een mijlpaal bereikt met het verrichten van de 10.000ste inschrijving in het architectenregister. De SBA bestaat inmiddels 11 jaar en is opgericht ter uitvoering van de Wet op de architectentitel. Uitsluitend degenen die in het architectenregister zijn ingeschreven mogen in Nederland de architectentitel voeren. Bij de oprichting van de SBA bestond de verwachting dat maximaal 4500 personen voor inschrijving in het register in aanmerking zouden komen. Het hoge aantal inschrijvingen onderstreept het belang dat aan het voeren van de architectentitel wordt gehecht.

In het architectenregister worden niet alleen (bouwkundig) architecten ingeschreven, maar ook stedebouwkundigen, tuin- en landschapsarchitecten en interieurarchitecten. De verdeling van het aantal ingeschrevenen over deze vier disciplines is als volgt: 7368 architecten, 541 stedebouwkundigen, 530 tuin- en landschapsarchitecten en 1561 interieurarchitecten. Ruim 4 % van de ingeschrevenen in het architectenregister is in het buitenland opgeleid.

Nadere informatie bij de directeur van de SBA, dr. H.A. Groeneveld, tel. 070-3467020.

23 sep 99 17:08

Deel: ' Architectenregister bereikt mijlpaal 10.000 ingeschrevenen '