Argus
ARINSO International mikt op BXS notering
17 - 2 - 2000
Snelgroeiend IT-bedrijf ontvouwt ambitieuze expansieplannen ARINSO International (in Nederland handelend onder de naam Argus Integrated Solutions) heeft op 9 februari jongstleden bij de Commissie voor Bank- en Financiewezen een aanvraag ingediend tot notering op de eerste markt van de Beurs van Brussel. De goedkeuring van de prospectus wordt medio maart verwacht. Een eerste notering wordt verwacht op 31 maart. Lead manager voor de operatie wordt Fortis Bank.
ARINSO International is een groep ICT (Information & Communication Technology) consultingbedrijven actief onder de naam ARGUS Integrated Solutions in Europa, de VS, Canada en Latijns-Amerika. ARINSO levert HR-oplossingen voor de grootste werkgevers ter wereld en is daarbij actief op drie vlakken: de implementatie van ERP-software (Enterprise Resource Planning), het uitwerken van e-HR toepassingen en het aanbieden van outsourcing- en ASP (Application Service Provider)-diensten. ARINSO heeft de afgelopen jaren belangrijke partnerships afgesloten met de drie leidinggevende ERP producenten SAP, Oracle en Meta4.

Sinds de oprichting door ir. Jos Sluys in 1994 verdubbelde de omvang van het bedrijf bijna ieder jaar. Momenteel heeft ARINSO ruim 600 werknemers in dienst in 10 landen: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Italië, U.K., U.S., Canada en Argentinië. In 1999 bedroeg de geconsolideerde netto omzet van ARINSO ruim 55 miljoen euro. EBIT (Earnings before Interest & Tax) bedroeg ongeveer
12 miljoen euro.

Op de Beurs van Brussel voegt ARINSO zich wellicht bij sectorgenoten als Real Software, Bureau van Dijk en het recent geïntroduceerde ARIANE II. Gezien de internationale activiteiten van het bedrijf (België betekende in 1999 nog zon 18% van de netto omzet) zal worden gestreefd naar een ruim en internationaal aandeelhouderschap voor de groep. De IPO zal in belangrijke mate dienen voor de ambitieuze expansieplannen van de groep, zowel geografisch als in nieuwe activiteiten. ARINSO verwacht op 16 maart 2000, bij de start van een reeks internationale roadshows, de details over de operatie bekend te kunnen maken.

Deel: ' ARINSO International mikt op BXS notering '