Ingezonden persbericht

's-Hertogenbosch, 22 maart 2013

Art & Antiques Fair 's-Hertogenbosch - AFsH
Kunstbeurs vol verrassingen

Zondag 7 april opent de Art & Antiques Fair voor de 47e keer haar deuren. Zo'n zeventig deelnemers uit binnen- en buitenland tonen hun collecties. Antiek, modern, maar ook hedendaagse kunst en design staan acht dagen lang gebroederlijk naast elkaar in het Autotron Rosmalen. De Art & Antiques Fair wordt door liefhebbers en verzamelaars bestempeld als dè voorjaarsbeurs van Nederland.

Kijken en kopen
De Stichting Nederlands Kunst- en Antiekbeurs organiseert de Art Fair sinds 1967 en inmiddels behoort de Brabantse beurs tot een van de oudste beurzen van Europa. De beurs die door kunstliefhebbers meestal als 'Den Bosch' wordt aangeduid, heeft de reputatie een beurs te zijn waar voor liefhebbers nog echt iets te vinden is. Het is niet alleen kijken, maar ook kopen. Beursvoorzitter Jan Roelofs: 'Met de opening van de Art Fair in Rosmalen begint voor mensen elk jaar een nieuw seizoen. Niet alleen veel handelaren tonen hun nieuwe collectie, maar ook liefhebbers lijken met het begin van de lente weer op zoek te gaan naar een mooi stuk. De beurs heeft door de ligging altijd veel bezoekers uit België en Duitsland getrokken en heeft daardoor een sterk internationaal karakter.'

Uitgebreid aanbod
Op de Art & Antiques Fair is een breed aanbod aan kunst en antiek te zien, zoals: klokken, barometers, spiegels, meubelen, schilderijen & prenten, porselein & aardewerk, kristal, zilver, juwelen, horloges en kroonluchters. Van objecten die soms honderden jaren oud zijn tot voorwerpen uit onze tijd die op zichzelf een schoonheid met zich meedragen en in combinatie met moderne of hedendaagse kunst een verrassend effect geven.

Deel: ' Art & Antiques Fair in Den Bosch '