Asfalteringswerkzaamheden rotonde Amerikaweg/Meerzichtlaan, vanaf maandag 13 december a.s.

Vanaf maandag 13 december a.s. wordt begonnen met asfalteringswerkzaam-heden op de nieuwe rotonde van de Amerikaweg/Meerzichtlaan. Om de aansluitingen van de bestaande Amerikaweg ten westen van de rotonde te kunnen maken is het noodzakelijk om in de tweede helft van de volgende week het verkeer om te leiden.

Omleiding

Het betreft hier hoofdzakelijk het verkeer dat afkomstig is uit de richting van de Buytenparklaan naar de Amerikaweg in de richting van het centrum. Dit verkeer wordt rechtsaf geleid naar de Voorweg en komt via de Voorweg op de Meerzichtlaan.

Het verkeer dat komt uit Leidschendam blijft via de Voorweg naar de Meerzichtlaan rijden. Tijdens het maken van de aansluiting van de zuidelijke rijbaan van de Amerikaweg op de nieuwe rotonde, wordt het verkeer uit het centrum over de nieuwe rotonde geleid. Het is niet mogelijk om op de rotonde linksaf of rechtsaf te slaan naar de Meerzichtlaan.

Nadat het asfalteren van de nieuwe rotonde gereed is rijdt het verkeer uit het centrum in de richting Meerzicht, via de Afrikaweg naar Meerzicht of rijdt het op de nieuwe rotonde door, via de Voorweg naar de Meerzichtlaan. Het verkeer dat komt uit Leidschendam in de richting Meerzicht moet dan rijden via de Voorweg naar de Meerzichtlaan.

Vervolg actie

De aansluiting van de Meerzichtlaan op de rotonde zal in twee fasen worden aangelegd. De rijbaan aan de zijde van Locomotion wordt als eerste aangepakt. Het verkeer uit Meerzicht kan rechtsaf via de bestaande route naar het centrum en naar Leidschendam via de Voorweg en de Amerikaweg zijn weg vervolgen. Verkeer in de richting centrum kan ook via de Afrikaweg rijden. Alle bedrijven in de omgeving van de werkzaamheden blijven bereikbaar.

Gemeente Zoetermeer © December 1999

Last update: 3 December 1999 (15:02)

Deel: ' Asfalteringswerkzaamheden in Zoetermeer '