Afzender: tom@lassing.nl

Contactpersoon: Tom Lassing

AskBizz helpt freelancers aan projecten met nieuwe veilingsi

Datum: 10 september 2001

Best, 10 september 2001. AskBizz helpt freelancers aan projecten met nieuwe veilingsite

Bedrijven die diensten willen uitbesteden, kunnen dit op een makkelijke manier doen via AskBizz. De site werkt volgens het omgekeerde veilingprincipe, hetgeen inhoudt dat een koper omschrijft waar hij naar op zoek is en verkopers bieden om het project te mogen afwerken. De site is 'Buyer-driven' in tegenstelling met traditionele veilingsites die 'Seller-driven' zijn.

Bedrijven kunnen vrijblijvend offertes opvragen van freelancers die actief zijn in categorieën zoals web design en ontwikkeling, grafisch design, accounting, consulting, copywriting, druk- en printwerk, administratie, marketing en reclame, huis en tuin, ...

Een bedrijf kiest een categorie, omschrijft zijn project en de voorwaarden en zijn offerteaanvraag wordt behandeld door tientallen freelancers die vrijblijvend een offerte indienen. Via het 'Private Message Board' kan aan de freelancer verduidelijking gevraagd worden bij de ingediende offerte. Daarna selecteert hij, indien gewenst, een freelancer om het project af te werken.

Nadat het project is afgewerkt, kan de koper de freelancer beoordelen via een feedback-systeem. Zo krijgen toekomstige kopers een beter beeld van de kwaliteit die bepaalde freelancers te bieden hebben.

Registreren op de site is volledig gratis, net als het aanvragen en indienen van offertes. AskBizz rekent de freelancer enkel een commissie van 10% aan wanneer hij een project krijgt toegewezen van een koper.

Voor bedrijven heeft een site als AskBizz vier belangrijke voordelen:

- Tijdsbesparing. Nadat een project op de site wordt geplaatst, zal de aanvraag behandeld worden door tientallen freelancers die veelal nog dezelfde dag een offerte indienen.

- Betrouwbare freelancers. Via het 'feedbacksysteem' kan een bedrijf controleren welke ervaringen andere kopers hadden met deze freelancer, hetgeen de betrouwbaarheid sterk verhoogt.

- Snel een freelancer vinden. U heeft een dringende klus en geen tijd om mogelijke freelancers af te bellen? Post het project op AskBizz en binnen de 24 uur kan het project worden uitbesteed aan een betrouwbare freelancer.

- Scherpe prijzen. Diverse freelancers concurreren voor een project, hetgeen leidt tot zeer competitieve prijzen en een sterke onderhandelingspositie. Een gevolg van het 'Buyers driven' principe.
Maar ook freelancers hebben belangrijke voordelen om hun diensten aan te bieden via de site. Zij kunnen flink besparen op marketing- en verkoopskosten en winnen enorm veel tijd door online projecten te onderhandelen.

Voor meer informatie kan u contact opnemen met:

Tom Lassing, Chief Executive Officer

Info@askbizz.com