ASPECT TELECOMMUNICATIONS vestigt R&D-lab bij Microsoft

R&D voor het leveren van oplossingen voor relatiebeheer, geïntegreerd met de functionaliteit van een callcenter

Hoofddorp, 28 juni 1999 -Aspect Telecommunications (Nasdaq:ASPT), zal bij Microsoft in Redmond, USA, een laboratorium voor onderzoek en ontwikkeling (R&D) vestigen. Hetzelfde gebeurt bij het hoofdkwartier van Aspect intheir Aspect San Jose, USA. Doel is het ontwikkelen van een betere callcenter-ondersteuning voor CRM-systemen in grote, missie-kritische en gedistribueerde omgevingen. Aspect is één van de grootste leveranciers van systemen voor relatiebeheer (CRM). Aspect zal in haar ontwikkelingen voortbouwen op de leidende positieAspect's in callcenter-systemen op NT-basis. De nieuweT R&D-voorzieningen zullen Aspect mede in staat stellen de volgende generatie te produceren van haar op de expanded support of Windows NT® Server gebaseerde Aspect® Automatic Call Distributor (ACD) and Customer Relationship Portal.

Aspect's CRM-software zal meer mogelijkheden bieden voor de geavanceerdeThis callcenter-voorzieningen van Windows 2000 en Windows
Telephony Applications Programming Interface (TAPI) TAPI 3.0, om callcenters van derden te beheren. Deze uitgebreidere ondersteuning omvat ook de voltooiing van een nieuwe TAPI 3.0 service provider voor de producten van AspectACD systems, waardoor integratie met andere software-applicaties eenvoudiger wordt.

Zowel het Microsoft Windows NT ServerÒ besturingssysteem en the Windows Telephony Applications Programming Interface (TAPI leveren een ) standaardplatform dat bedrijven helpt hun investeringen te beschermen en IT-afdelingen een snellere, naadloze integratie biedt van huidige en toekomstige technologie in hun contactcentra.

"We kijken er naar uit om bij dit project metat Microsoft samen te werken," aldus Herman Hovestad, Managing Director Aspect's Benelux. "Onze laboratoria in Redmond en San Jose zullen Aspect in staat stellen op de markt te komen met de nieuwe generatie multimedia virtuele callcenter-systemen die een centrale rol spelen binnen de CRM-strategie van ons bedrijf."

"In de telecommunicatiewereld vindt er op dit moment een verschuiving plaats van hardware en software van één bepaalde leverancier naar open systemen. Organisaties die werken met geavanceerde callcenter-systemen hebben echter nog steeds te kampen met de complexiteit van de integratie met bestaande IT- en telecom-omgevingen. IT-afdelingen eisen de onmiddellijke integratie van missie-kritische contactcentra met CRM-systemen, zelfs als die systemen ontwikkeld zijn door verschillende leveranciers. "

Noot aan de redactie:

Aspect Telecommunications is een toonaangevende leverancier van `customer relationship solutions' en stelt daarmee een reeks van wereldwijd opererende bedrijven in staat hun cliënten optimale klantenservice te verlenen. Aspect biedt geïntegreerde bedrijfssoftware applicaties, diensten en tools. Daarnaast biedt Aspect CTI server software en andere middleware, die voorzien in de meest populaire toepassingen voor Computer Telefoon Integratie, zoals schermsynchronisatie, koppeling naar programmatuur van derden, gecoördineerd doorschakelen en rechtstreekse routing van telefoongesprekken.

Sinds de oprichting in 1985 heeft Aspect zich snel ontwikkeld en uitgebreid tot een wereldwijd opererend bedrijf. Het hoofdkantoor bevindt zich in San Jose, California

Meer informatie over Aspect vindt u op de Website van het bedrijf op http://www.aspect.com

Een digitale versie van dit persbericht treft u aan op www.persberichten.com

Herman Hovestad Jeroen Goeman Borgesius

Aspect Telecommunications Write Media Consultants

Tel 023 - 567 5678 Tel 020 - 675 7108

Aspect, het Aspect-logo en de uitdrukking "Defining the Customer Experience" zijn handelsmerken en/of dienstverleningsmerken van Aspect
Telecommunications Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere product- of dienstverleningsnamen in dit document kunnen handelsmerken zijn van de desbetreffende bedrijven.

Deel: ' Aspect Telecommunications vestigt R&D-lab bij Microsoft '