AST winnaar 2016 in Saneringsbenodigdheden

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

ROTTERDAM, 20160812 -- AST is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Saneringsbenodigdhedenbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper met een mooie toekomst!’

Het toeleveren aan de asbestverwijderende industrie is de belangrijkste activiteit van AST, dat zich hierin marktleider in Nederland mag noemen. Het in kaart brengen van risico’s (de RI&E), het voorkomen daarvan of het beschermen van de mens is voor de organisatie dagelijks werk. Maar ook bij bodemsanering is AST partner voor het leveren van producten voor de veiligheid van mens en omgeving. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in AST een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij AST, want men is continu bezig zijn diensten en service te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Sprong voorwaarts

Wij verkopen geen producten, maar diensten. Dat is de instelling die AST bij zijn medewerkers tussen de oren wil krijgen. ‘Door het stellen van duidelijke en begrijpelijke doelen heeft directeur Wim Labrijn – tot 2011 werkzaam als beroepsmilitair bij de luchtmobiele brigade – kans gezien ieder jaar vanaf zijn aantreden in 2012  een sprong voorwaarts te maken, zowel in termen van omzet als van rendement’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Enkele veelzeggende uitspraken van deze succesvolle ondernemer zijn: Alle medewerkers moeten hier op een prettige wijze hun pensioen kunnen halen en Als al het asbest verwijderd is in Nederland, dan is er wel weer een nieuwe stof die verboden is en waar wij ons op kunnen toeleggen. Hij is het type werkgever dat zijn werknemers zonder uitzondering een vast contract geeft; omdat dat zekerheid geeft voor hen, maar ook continuïteit voor de onderneming.’

Zwaan: ‘AST is een verfrissend bedrijf in een bedrijfstak die een niet al te goede naam heeft. Het bedrijf is een voorbeeld voor zijn omgeving en speelt een belangrijke rol om de saneringsbranche verder te professionaliseren en van een betere reputatie te voorzien.’

AST (officiële naam: Asbestos Safety Technology Holland BV) is opgericht in 1987. De onderneming is gevestigd in Rotterdam, heeft circa 20 medewerkers en is in heel Nederland alsmede enkele Europese landen actief. ‘AST weet zijn enorme knowhow op het gebied van asbest- en bodemsanering te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Een topbedrijf dat terecht de winnaar in deze branche is!’

Meer informatie: www.ast.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 13:55 uur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:  Dhr. W. Labrijn
Telefoon:  010-4971000  -  E-mail: w.labrijn@ast.nl