Astium IP telefooncentrale wordt IP platform

Astium 2.2. vandaag officieel verschenen

Hoofddorp, 20130912 -- Vandaag lanceert ontwikkelaar One IP de nieuwste release van haar Astium IP telefooncentrale. Astium 2.2 bevat als eerste telefooncentrale volledige vast/mobiel-integratie en ESPA-support voor het koppelen van alarmeringssystemen. De Astium verschuift hierdoor van veelzijdige IP telefooncentrale naar IP platform dat stand alone systemen laat samenwerken.

One IP CEO Ron Arts legt uit: “Met de recente toevoeging van de Europese standaard ESPA kan Astium ook communiceren met alarmsystemen als brandmelders en personenalarmsystemen. Bij een melding kan Astium een vooraf bepaalde actie uitvoeren, zoals het bellen van personen bij een brandmelding”. Ook vanuit de zorgsector is er veel interesse. Arts: “In de zorg worden veel verschillende systemen gebruikt die niet met elkaar kunnen communiceren. Astium zorgt voor de vertaalslag tussen deze systemen. Een noodoproep van een patiënt wordt automatisch naar de telefoon of tablet van een dienstdoende, beschikbare verpleegkundige gestuurd. Dat heeft diverse voordelen. In tegenstelling tot een traditionele pieper kan een telefoon meer gedetailleerde informatie weergeven en is er direct tweeweg videoverkeer mogelijk met de patiënt. Een mobiele telefoon ook nog eens veel goedkoper”.

Alle functionaliteit nu ook op mobiele telefoon

In het verlengde hiervan ligt de ondersteuning vanForced on PBX. Hierdoor komen alle telefooncentrale functies beschikbaar op de mobiele telefoon. Medewerkers kunnen wereldwijd elkaar bellen via interne nummers, gesprekken doorverbinden en mobiele gesprekken kunnen worden opgenomen. De dienst werkt op ieder GSM-apparaat zoals een telefoon, smartphone of tablet, zonder dat installatie van software of een app nodig is. De communicatie met de Astium telefooncentrale verloopt via een speciale SIM-kaart.

Private GSM: uw eigen GSM netwerk voor een optimale bereikbaarheid

Arts: “We communiceren steeds meer mobiel via smartphone en tablet. Dat gebeurt echter de helft van de tijd op kantoor, via het publieke GSM-netwerk. U heeft geen controle over dit netwerk en de snelheden indoor zijn laag. Daarom introduceren wij Private GSM, uw eigen GSM netwerk. U beschikt dan over volledige controle, maximale snelheden en onderling verkeer is gratis. Belangrijke bedrijfsgegevens worden niet meer verzonden over het publieke netwerk”.

Binnen het bereik van het Private GSM schakelt een toestel automatisch over op dit netwerk. Daarbuiten gebruikt het toestel het publieke netwerk, maar met behoud van alle functies. Een medewerker heeft nog maar één toestel nodig voor indoor en outdoor, waardoor Private GSM het perfecte alternatief voor DECT is.

Diverse nieuwe telefoon en callcenter functies

Astium 2.2 is voorzien van honderden nieuwe functies en verbeteringen. De nieuwe centrale voert gesprekken in HD kwaliteit (G.772l) terwijl de functie Direct Media juist veel bandbreedte bespaart.

Astium ondersteunt vrijwel ieder IP telefoontoestel. Het aantal telefoontoestellen in de auto-provisioning is verder gegroeid tot de 100 meest gebruikte toestellen. Configuratie van deze toestellen is niet meer nodig, deze kunnen out of the box worden aangesloten.

Arts: “Ook op gebied van callcenter-functionaliteit hebben we diverse nieuwe functies toegevoegd. We introduceren de functie Parkeervlakken, een handige parkeerplaats per afdeling voor gesprekken. Met een druk op de knop is een gesprek uit de wachtrij te halen vanaf ieder toestel. Ook de doorschaklingen hebben we verder uitgebreid”. Een volledig overzicht van alle wijzigingen is te raadplegen op oneip.nl.

Gratis Astium 2.2 software

Astium is de grootste IP telefooncentrale gebaseerd op open source en open standaarden. Zoals bij eerdere versies van Astium is ook deze software - geheel in de lijn van open source- gratis. Dat wil zeggen dat huidige klanten gratis de nieuwe functionaliteit kunnen gebruiken. Voor iedereen is Astium 2.2 te downloaden vanaf de website van One IP en tot 5 gebruikers zonder verdere beperkingen te gebruiken. Voor grotere aantallen gebruikers betaalt u een kleine vergoeding.

Deel: ' Astium IP telefooncentrale wordt IP platform '