ATAG Nederland verkrijgt een ICICHECK A1 garantielabel


DUIVEN, 20121016 -- ATAG Nederland, leverancier van keukenapparatuur van ATAG, Pelgrim en ETNA te Duiven, verkrijgt als eerste in de categorie “Witgoed”, een ICICHECK A1-garantielabel. Na het recentelijk succesvol afronden van een ICICHECK-garantie-audit, heeft ATAG Nederland voor haar goede garantieservice en haar meer dan billijke garantievoorwaarden een A1-garantielabel verkregen, met het consumentencijfer van maar liefst een 8,33.

ICICHECK beoordeelt op vrijwillige basis leveranciers op haar garantievoorwaarden en -services. Deze beoordeling vindt plaats op basis van consumentenverwachting voor wat betreft garantievoorwaarden en –services op basis van wetenschappelijk onderzoek. Een garantielabel wordt verkregen bij het behalen van de minimale, door de consument bepaalde, ondergrens van een 6. Het resultaat van ATAG Nederland met een 8,33 bij een garantietermijn van 2 jaar, is dan ook zeer uitzonderlijk te noemen.

Omdat ATAG Nederland voor haar 3 merken gedifferentieerde garantietermijnen hanteert is de score bij een garantietermijn van 5 jaar een 8,88 en bij een garantietermijn van 8 jaar overschrijdt deze zelfs een fortuinlijke 9. Dit geeft aan dat voor de merken ATAG, Pelgrim en ETNA de consument mag verwachten dat meer dan billijke garantieservices wordt  gekregen bij de aankoop van één of meer van deze producten.

Service manager van ATAG Nederland, Ruud Meijer, is blij met het behaalde resultaat. “Het is een erkenning van het jaren serieus nemen van onze klanten. Het garantiebeleid is sinds enkele jaren er op geënt dat, niet alleen kwalitatief goede producten worden geleverd, maar dat ook klanten worden voorzien van een uitstekende garantieservice. De verkoop houdt niet op bij de aankoop. We hebben natuurlijk een goede naam bij onze merken hoog te houden. Met het ICICHECK garantielabel wordt bevestigd dat ATAG Nederland meer doet, dan alleen keukenapparatuur leveren”.

ICICHECK directeur, Rob Engler reageert met de opmerking dat een garantielabel bijdraagt aan het consumenten vertrouwen, mits de garantie en garantieservices goed zijn geregeld. "Steeds meer leveranciers zien het belang in van klantloyaliteit, in een periode waar verkoopcijfers door economische omstandigheden teruglopen. Met goede garantieservice heb je een middel in handen om klanten te binden aan je product. Iedere consument weet dat foutloos produceren niet bestaat. In veel gevallen worden producten met de hoogst mogelijke zorg gefabriceerd, maar consumenten kunnen maar één keer hun geld uitgeven. Dan is het een zorg minder als een garantielabel bevestigt dat ook na de aankoop de consument een goede garantieservice kan verwachten. Consumenten zijn wars van kleine lettertjes in garantievoorwaarden. Billijkheid is dan ook troef en wordt in een dergelijk juridisch document niet beschreven. Het gaat er om, wat doet een leverancier in de praktijk bij een defect? En dat is precies wat wij beoordelen en kwalificeren. ATAG Nederland is hiervoor ruimschoots geslaagd."

[Ruud Meijer, service manager van ATAG Nederland]

Fotobijschrift: Ruud Meijer, service manager van ATAG Nederland


Deel: ' ATAG Nederland verkrijgt een ICICHECK A1 garantielabel '




Lees ook