PERSBERICHT voor directe verspreiding

W W W . A U T O V E I L I N G - O N L I N E . N L

Rotterdam, 16 februari 2000

Auto's inkopen via internet wordt mogelijk per 1 maart 2000

Auto's kopen via internet wordt per 1 maart 2000 mogelijk gemaakt. Dan gaat de internetsite van Autoveiling Online van start, na een voorbereiding van ruim anderhalf jaar. Voortaan kan de autobranche via www.autoveiling-online.nl een bod uitbrengen op onder meer leasewagens. In eerste instantie betreft het dus een B2B website, op korte termijn wordt het mogelijk de aangekochte auto's door te plaatsen in een publiek gedeelte, waardoor een extra verkoop kanaal voor de afnemer geboden wordt.

Autoveiling Online is een door ObjX International BV ontwikkeld e-commerce concept, en wordt mede ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken.

Nog niet eerder was het voor de automobielbranche mogelijk auto's in te kopen in een transparante markt via een internet veiling. Ook was het onmogelijk inzicht te krijgen in de prijsstelling, en vooral, nog nooit had de autobranche zo'n groot inkoopkanaal.

Autoveiling Online maakt het mogelijk
De autobranche kan vanaf 1 maart direct inkopen uit de wagenparken van onder andere de Nederlandse leasemaatschappijen. Jaarlijks komen ruim 130.000 leaseauto's retour; Leasemaatschappijen bieden deze deels nu aan via Autoveiling Online. Voordelen voor de afnemer zijn o.a. een heldere marktwerking, heldere prijsstelling, buitengewoon grote keuze, een kwalitatief goed aanbod, zeer uitgebreid gedocumenteerd inclusief 6 (in- en exterieur) foto's en er kan dag en nacht een bod worden uitgebracht!

Leasemaatschappijen kunnen binnen een kort tijdbestek retour gekomen auto's verkopen, in verschillende veilingmodellen. Alle logistieke bijkomende processen worden door Autoveiling Online afgehandeld, hetgeen sterke reductie van de handlingkosten betekent. Door het grote aantal, geografisch verspreidde afnemers is het risico van incourante modellen minimaal.

Wat maakt Autoveiling Online uniek in zijn soort?
De door ObjX International ontwikkelde software is volledig schaalbaar, dat betekent voor zowel afnemer als aanbieder dat er geen beperkingen zijn aan het aantal auto's in veiling, of het aantal gelijktijdige gebruikers. De software handelt het volledige proces automatisch af. Menselijke interventie vindt alleen plaats tijdens de inspectie van de auto's, alsmede bij procesmatige uitzonderingen.

Autoveiling Online
Autoveiling Online is een handelsnaam van Eurosphere BV, gevestigd te Rotterdam.

ObjX International BV
ObjX International BV is een internationale full-service internet aanbieder. ObjX ontwikkelt concepten, de techniek benodigd voor de exploitatie van een concept, en de fysieke website. ObjX International besteedt 40% van haar jaar budget aan onderzoek en ontwikkeling. Meer informatie op www.objx.nl

Eurosphere BV

Burg. Van Walsumweg 862