Autobezitters betalen mogelijk meer premie na nieuwe EU-regels

ZEIST, 20170829 -- De Europese Commissie kondigde deze week nieuwe plannen aan om slachtoffers van een ongeluk beter te beschermen tegen problemen met de autoverzekering. Maar de autobezitter krijgt daardoor mogelijk wel een hogere rekening gepresenteerd, zo ondervond Goedkoopsteautoverzekering.net.

De EU-commissie wil een eenduidige regelgeving wat betreft autoverzekeringen. De bedoeling is dat autobezitters daarmee in alle EU-staten de schadevergoeding krijgen waar ze recht op hebben. Maar hierdoor groeit de premie die ze maandelijks betalen mogelijk wel.

Zo staat onder meer in de plannen dat verzekeraars een beter beeld zouden moeten krijgen van het schadeverleden van iemand die verhuisd is naar een andere lidstaat. Hoe meer schade deze bestuurder in het verleden heeft gehad in een ander land, hoe hoger de premie uitvalt.

Golf buggies en grasmaaiers

Bovendien staat in de opzet van de plannen dat EU-burgers zich zo goed mogelijk moeten verzekeren, wat betekent dat ook eigenaren van onder meer golf buggies en grasmaaiers zich dienen in te dekken.

The Sun meldt dat zelfs de verzekeringsmarkt zegt dat deze maatregelen “onnodig zijn” en dat wordt verwacht dat de extra premies een hoop geld gaan kosten. Als huiseigenaren voor alle vervoersmiddelen die op privéterrein worden gebruikt een verzekering moeten afsluiten, kost dat hen mogelijk duizenden euro’s.

Deel: ' Autobezitters betalen mogelijk meer premie na nieuwe EU-regels '