Carros

Autobytel.nl lanceert nieuwe website

Website Autobytel.nl nu nog functioneler

(10 september 2001)

De website van Autobytel.nl is vernieuwd. Niet alleen is het nu nog gemakkelijker om de ideale auto te vinden, ook het aantal gebruikte autos in de database van Autobytel.nl is aanzienlijk vergroot. De nieuwe site is sinds deze week operationeel. Dries van der Vossen, Managing Director van Autobytel.nl: Met deze verbeteringen kunnen wij onze belofte Autobytel.nl, je allerbeste autovriend blijven waarmaken.

De site van Autobytel.nl is nu zeven maanden online. De naamsbekendheid steeg in die tijd sterk en de bezoekersaantallen houden daarmee gelijke tred. Voor het bedrijf was dat het moment om de site aan een grondig onderzoek te onderwerpen, met behulp van zowel gebruikers als experts.

Op basis van deze uitkomsten zijn enkele verbeteringen aan de website aangebracht, waardoor het zoeken naar een auto nog sneller en eenvoudiger is geworden. De navigatie is verder verbeterd en het proces voor het aanvragen van een offerte aanzienlijk vereenvoudigd. Tevens biedt de site nu nieuwe mogelijkheden ten aanzien van het kopen en verkopen van occasions, voor dealers en particulieren. De samenwerking met De Telegraaf is uitgebreid, wat onder meer betekent dat bezoekers hun advertentie nu zowel op internet als in de zaterdageditie van deze krant kunnen opnemen. Daarmee is Autobytel.nl de eerste website die de mogelijkheid biedt tot zowel on-line als off-line adverteren.

Dankzij de goede samenwerking met de bij Autobytel.nl aangesloten dealers is ook het aantal occasions in de database van Autobytel.nl enorm vergroot: van drieduizend naar meer dan zevenduizend. Het is de bedoeling dat het aantal gebruikte autos eind dit jaar rond de 12.000 ligt. De kans dat bezoekers van de site de door hen gezochte occasion vinden, stijgt hierdoor sterk. Een duidelijk voordeel voor de aangesloten dealers die de gemiddelde statijd van hun voorraad zien dalen.

Kwaliteit is belangrijk bij Autobytel.nl. Daarom zijn alle aangeboden autos uitgebreid gedocumenteerd. De belangrijkste gegevens staan vermeld en bijna het gehele aanbod is voorzien van een foto. De consument krijgt zo alle informatie tot zijn beschikking die nodig is bij het zoeken naar een geschikte auto. Van der Vossen legt uit waarom de website van Autobytel.nl is aangepast: De hype van het internet is inmiddels voorbij. E-commerce, kopen en verkopen via internet wordt echter telkens belangrijker. Ook voor de huidige automotive markt neemt het belang van e-commerce nog steeds sterk toe. Het is voor ons dan ook van cruciaal belang een goed functionerende website te hebben. Het ontwikkelen van een goede site is een continu proces waaraan we samen met de aangesloten dealers en bezoekers dagelijks hard werken. Mede dankzij de vernieuwde site gaan wij de toekomst vol vertrouwen tegemoet!

Over Autobytel.nl
Autobytel.nl heeft de ambitie om hét autoportaal in Nederland te worden, niet alleen voor de aan- en verkoop van nieuwe en gebruikte autos, maar ook voor financieringen, verzekeringen, reparaties, onderhoud en de verkoop van accessoires. Het one-stop-shopping- concept biedt de autoliefhebber alles wat hij zoekt onder één dak. Als geïntegreerde dienstverlener faciliteert Autobytel.nl alle zaken die te maken hebben met autobezit, zowel voor consumenten als deelnemende dealers.

Deel: ' Autobytel.nl lanceert nieuwe website '