Ingezonden persbericht

Hoofddorp, 24 maart 2011

Autodesk brengt AutoCAD 2012 uit

Autodesk, Inc, een toonaangevend leverancier van 3D-ontwerp-, engineering- en entertainment-software, heeft de release van AutoCAD 2012 en de Autodesk Design Suite 2012 bekend gemaakt. Met behulp van de AutoCAD 2012-producten kunnen architecten, ingenieurs en andere ontwerpprofessionals hun ideeën uitwerken, hun ontwerpen beheren en werken met de Trusted DWG-technologie. De 2012 AutoCAD-producten en de Autodesk Design Suite 2012-series zijn rechtsreeks gelinkt met de gratis AutoCAD WS web- en mobiele applicatie.

'Autodesk zorgt dat de verworvenheden van de ontwerptechnologie steeds toegankelijker worden, onder andere doordat we onze producten aanbieden voor gebruik op een pc-netwerk, een mobiel netwerk en in de cloud,' aldus Amar Hanspal, senior vice president, Platform Solutions and Emerging Businesses, Autodesk. 'We zijn met name trots op de nieuwe AutoCAD-producten, omdat die onze innovatiedrang perfect demonstreren en onze klanten steeds nieuwe en betere mogelijkheden bieden om hun ontwerpen te verbeteren en daarmee hun bedrijfsdoelstellingen eenvoudiger te realiseren.'

Autodesk Design Suite 2012

De 2012-versie van de Autodesk Design Suite combineert de kracht van AutoCAD met de toonaangevende ontwerp- en visualisatiesoftware van Autodesk. De suite is beschikbaar in de uitvoeringen Standard, Premium en Ultimate en bevat de pakketten AutoCAD 2012, Autodesk SketchBook Designer, Autodesk Mudbox en Autodesk Showcase. In de Premium- editie wordt hier Autodesk 3ds Max Design aan toegevoegd, en in de Ultimate-editie komt daar nog eens Autodesk Alias Design bij.

De voordelen van de AutoCAD 2012-producten op een rij

AutoCAD LT: biedt betrouwbaarheid en krachtige 2D-tekenhulpmiddelen. Features:
* Associatieve maatvoering: de maatvoering wordt automatisch geüpdatet als de ontwerpen veranderen.
* Multifunctionele grips: o.a. toepasbaar op lijnen, bogen, elliptische bogen en polylines.
* Sheet Set Manager: organiseert tekeningen, maakt automatisch layout views en linkt sheet set-informatie aan titelblokken en plot stamps.
* AutoComplete-commando's: geeft commandonamen, systeemvariabelen en aliassen weer als de gebruiker commandoregels intypt.

AutoCAD 2012 bevat alle voordelen van AutoCAD LT 2012, en biedt bovendien uitgebreidere workflows voor conceptueel ontwerp, modeldocumentatie en reality capture.

Enkele verbeteringen:

* Modeldocumentatie-tools: maakt het mogelijk modellen te importeren uit een groot aantal CAD-applicaties, waaronder Autodesk Inventor, Solidworks, CATIA, NX en Rhino.
* Autodesk Inventor Fusion: wordt geleverd bij AutoCAD 2012. Combineert de kracht van parametrisch, history-based modelleren en de eenvoud van direct, history-free modelleren.
* Puntenwolkondersteuning: voor maar liefst 2 miljard punten.

Andere producten uit de suite

Het AutoCAD-portfolio wordt gecompleteerd met de volgende pakketten:

AutoCAD Architecture 2012, AutoCAD MEP 2012, AutoCAD Electrical 2012, en AutoCAD Mechanical 2012.

AutoCAD-gebruikers kunnen productinformatie vinden en support aanvragen via de nieuwe Autodesk Exchange-site (https://exchange.autodesk.com). Op deze site zijn trainingen, tips, technieken voor de experts, advies en tools te vinden die verband houden met AutoCAD.

Beschikbaarheid

De beschikbaarheid van de suites en producten verschilt per land. Meer informatie is te vinden op www.autodesk.com/purchaseoptions.

-------------------------------

Deel: ' Autodesk brengt AutoCAD 2012 uit '