Autodesk

Autodesk meldt sterke resultaten vierde kwartaal

2000-03-07

AUTODESK MELDT STERKE RESULTATEN VIERDE KWARTAAL

BEDRIJF RICHT ZICH OP KANSEN BUSINESS TO BUSINESS VIA OPLOSSINGEN DIE GEBRUIK MAKEN VAN WEB

Rotterdam, maart 2000 Autodesk maakt de resultaten bekend van zijn vierde kwartaal en volledige boekjaar 2000, geëindigd op 31 januari 2000. De netto-omzet voor het vierde kwartaal van boekjaar 2000 bedroeg 220,2 miljoen USD (227,97 miljoen EUR), in vergelijking met 217,5 miljoen USD (225,18 miljoen EUR) in hetzelfde kwartaal het jaar tevoren. De netto-omzet voor het boekjaar 2000 was 820,2 miljoen USD (849,15 miljoen EUR), versus 871,9 miljoen USD (902,68 miljoen EUR) voor het voorgaande jaar.

Op pro forma-basis bedroeg het netto bedrijfsresultaat voor het vierde kwartaal 29,3 miljoen USD (30,33 miljoen EUR) of 0,48 USD (0,50 EUR) per verwaterd aandeel, vergeleken met 28,9 miljoen USD (29,92 miljoen EUR) of 0,48 USD (0,50 EUR) per aandeel voor hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het netto bedrijfsresultaat voor het vierde kwartaal bedroeg 25,2 miljoen USD (26,09 miljoen EUR) of 0,41 USD (0,42 EUR) per aandeel op verwaterde basis. Dit staat tegenover een netto-bedrijfsresultaat van 23,2 miljoen USD (24,02 miljoen EUR) of 0,39 USD (0,40 EUR) per aandeel in het voorgaande jaar.

Op pro forma basis, bedroeg het netto-bedrijfsresultaat voor het fiscale jaar 2000 60,7 miljoen USD (62,84 miljoen EUR) of 0,99 USD (1,02 EUR) per aandeel versus een netto bedrijfsresultaat van 125 miljoen USD (129,41 miljoen EUR) of 2,11 USD (2,18 EUR) per aandeel het jaar tevoren.
Netto-bedrijfsresultaat op verwaterde basis voor fiscaal jaar 2000 was 9,8 miljoen USD (10,15 miljoen EUR) of 0,13 USD (0,13 EUR) per aandeel, voornamelijk als gevolg van eenmalige lasten in verband met overnames en een herstructurering van de personeelsbezetting. Dit staat tegenover een netto bedrijfsresultaat van 97,1 miljoen USD (100,53 miljoen EUR) of 1,64 USD (1,70 EUR) per aandeel gedurende het vorige fiscale jaar.

Volgens Carol Bartz, Chairman en CEO van Autodesk is het bedrijf versterkt door de nieuwe uitdagingen van het afgelopen jaar. Onze traditionele markten zijn weer terug en we hebben ijzersterke producten. Wat mij echter het meest aantrekt in de nabije toekomst is de manier waarop wij onze klanten in staat zullen stellen de kracht van Internet te gaan benutten. Wij zien Autodesk zijn klanten helpen om e-commerce-supply chains te bouwen die hun manier van zaken doen drastisch zullen veranderen. Het fundament van deze business-to-business-markten wordt het digitale grafische en multimedia-content en de daarmee verbonden informatie die met Autodesk-producten tot stand komt. Wij passen onze voornaamste desktop-toepassingen aan het Web aan, ontwikkelen toepassingen die gebruik maken van een browseromgeving en we gaan portalen oprichten en beheren, waar wij onze gebruikers en partners met elkaar in contact zullen brengen.

Autodesk is de belangrijkste leverancier van grafische software voor technisch tekenen en ontwerpen. Het bedrijf biedt software en Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers hun productiviteit kunnen verhogen, dankzij de kracht van de digitale ontwerpomgeving. Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om hun ontwerpen te kunnen realiseren. Voor meer informatie kunt u terecht bij een Authorized Autodesk Reseller, u kunt Autodesk bellen op 800-964-6432 of surfen naar www.autodesk.com

Voor meer informatie kunt u terecht op www.autodesk.nl Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com.

Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:
Creative Strategies, Benita Dreesen of Johan Perremans, Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde.
Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89,
e-mail: postmaster@creative-strategies.be

© Copyright 1998 Autodesk, Inc. All rights reserved.

Deel: ' Autodesk meldt sterke resultaten vierde kwartaal '