Autodesk

1999-08-18 Persbericht AUTODESK PAKT UIT MET MECHANICAL DESKTOP 4

DE KRACHTIGSTE RELEASE VAN DE BEKENDE 3D-ONTWERPSOFTWARE OOIT

Rotterdam, augustus 1999, - Autodesk stelt de nieuwe release voor van Mechanical Desktop®, de populaire mechanische CAD-software die het beste van 2D- en 3D-ontwerp combineert. Mechanical Desktop 4 en de uitgebreide Power Pack-versie zijn ontwikkeld op basis van AutoCAD® 2000, beschikken over de functionaliteiten van Genius en zijn voorzien van een aantal nieuwe features die tegemoet komen aan wensen en eisen van gebruikers.

Mechanical Desktop 4 biedt nieuwe ontwerpmogelijkheden, verbeterde productiviteit en gebruiksvriendelijkheid en geautomatiseerde ontwerp- en tekenmogelijkheden van de Genius Desktop 3-software. Mechanical Desktop 4 Power Pack bevat extras, zoals een bibliotheek van 800.000 2D- en 3D-onderdelen, berekeningen en de volledige functionaliteit van AutoCAD® Mechanical 2000. Dit alles draagt bij aan het drastisch reduceren van de ontwerptijd Mechanical Desktop 4 is de zesde release van dit product in iets meer dan twee jaar. Dit wijst op het belang dat Autodesk hecht aan voortdurende productontwikkeling en innovatie. Mechanical Desktop 4 is de krachtigste release van Mechanical Desktop totnogtoe. De voornaamste features zijn: · Nieuwe samenstelling-gerichte functionaliteit laat toe om snel en vlot constructies te bewerken en te beheren. In-place x-ref editing maakt het mogelijk binnen de constructie externe onderdelen te bewerken en de wijzigingen terug te schrijven naar het externe bestand. · Tools voor verbeterde productiviteit zoals de Mechanical Desktop 4 Multiple Document Environment (MDE), dat toelaat meerdere bestanden te openen in een enkele sessie en geometrie te copiëren of te verplaatsen tussen tekeningen. Bovendien verhoogt de nieuwe ACIS-kernel (versie 5) van Spatial Technologies Inc. de prestaties bij zowel het modelleren als het genereren van de tekeningen. · Een gestroomlijnde gebruikersinterface maakt gebruik van contextgevoelige menus die de gepaste commandos en opties ter beschikking stellen bij de actieve functie. Het Power Pack bevat alle mogelijkheden van AutoCAD Mechanical 2000 Power Pack, waaronder honderdduizenden 2D- standaardonderdelen , generatoren die toelaten om volledig machinedelen als assen en kettingoverbrengingen snel te ontwerpen, 2D berekeningen, en is verder uitgebreid met 3D- standaardonderdelen en berekeningen. Mechanical Desktop 4 is beschikbaar voor Windows 95-, Windows 98- en Windows NT-platformen. Autodesk is de vierde grootste producent van PC-software ter wereld en de toonaangevende ontwikkelaar van ontwerp- en multimedia software voor de PC. Meer dan vier miljoen klanten gebruiken de 2D- en 3D-software van Autodesk voor architecturaal ontwerp, civiel ontwerp en onderzoek, werktuigbouwkundig ontwerp, geografische informatie systemen en cartografie. Autodesks divisie Kinetix ontwikkelt software voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames. De webpaginas van Autodesk zijn: www.autodesk.com www.autodesk.nl www.ktx.com

Neem voor meer informatie contact op met: Creative Strategies, Benita Dreesen of Johan Perremans, Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde. Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89, e-mail: postmaster@creative-strategies.be

© Copyright 1998 Autodesk, Inc. All rights reserved.

Deel: ' Autodesk pakt uit met Mechanical Desktop 4 '