ERNST AND YOUNG

Automotive Awards ook open voor Europa

ERNST & YOUNG STELT DE 'AUTOMOTIVE NEWS PACE AWARDS' VOOR HET JAAR

2000 OPEN VOOR EUROPESE ONDERNEMINGEN

Detroit (V.S.), 5 augustus - Ernst & Young LLP maakte vandaag bekend dat de Automotive News PACE Awards competitie in het jaar 2000 voor de eerste keer ook open zal staan voor de Europese leveranciers aan de auto-industrie.

De PACE (Premier Automotive Suppliers' Contributions to Excellence) Awards worden gepresenteerd door Ernst & Young en Automotive News. Het awards-programma - dat nu in zijn zesde jaar is - wil leveranciers aan de auto-industrie erkennen voor innovatie, technologische verbetering en zakelijke prestaties.

Wie zich voor de prijs wil kandidaat stellen, moet een leverancier aan de auto-industrie zijn en producten, grondstoffen en/of diensten rechtstreeks aan de makers van auto's of vrachtauto's leveren. Om in aanmerking te komen, moeten dienstenverstrekkers rechtstreeks bijdragen tot het uiteindelijke productieproces.

Deze prijzen bekronen de leveranciers aan de auto-industrie die zich vol achter de innovatie hebben gezet, of die zichzelf hebben aangepast of 'heruitgevonden' om gelijke tred te kunnen houden met de voortdurend stijgende prestatie-eisen van hun OEM-klanten en van de consumenten.

'De toenemende mondialisering van de auto-industrie maakt dat deze uitbreiding een logische stap is,' verklaart Lee Sage, 'Global Automotive Leader' bij Ernst & Young.

'Nu zo'n groot aantal leveranciers aan de auto-industrie mondiaal gaan werken, werd het moeilijker om vast te stellen waar de eigenlijke innovatie precies plaatsvond. Een onderneming zou bijvoorbeeld een nieuw proces kunnen ontwerpen in Noord-Amerika, maar de initiële installatie zou best in Europa gevestigd kunnen zijn.'

Na een beoordeling van de kandidaturen selecteert een onafhankelijke jury de eervolle vermeldingen en de finalisten. De winnaars worden uit de finalisten geselecteerd na een bezoek aan de hoofdzetel, de productievestiging of de vestiging waar de productontwikkeling gebeurt. De winnaars worden bekroond voor een doorbraak in een brede waaier van operaties en activiteiten:

+ Procescapaciteiten zoals orderbeheer, leveranciersbeheer, of fabricage.
+ Productkenmerken, zoals naleving van de technische of milieutechnische regelgeving.
+ Zakelijke domeinen zoals de verkoop, personeelsadministratie, financieel beheer of kantoormanagement.
+ Ondernemingswaarden en de relatie met werknemers, klanten en aandeelhouders.
+ Deskundig management toegepast om een onderneming in moeilijkheden weer op het goede spoor te zetten of in een betere positie te manoeuvreren.

De Europese finalisten worden op 28 februari 2000 bekendgemaakt, op een diner dat wordt gehouden tijdens het autosalon in Genève (Zwitserland). De winnaars van de PACE Awards voor het jaar 2000 zullen worden bekendgemaakt op 6 maart 2000, tijdens de prijsuitreiking in het Henry Ford Museum in Dearborn (Michigan, V.S.). De prijsuitreiking valt samen met de opening van het internationale congres en de tentoonstelling van de SAE (Society of Automotive Engineers) in Detroit.

Bij de prijsuitreiking van de PACE Awards voor 1999 werden acht winnaars bekroond, gekozen uit twintig finalisten. De winnaars waren: ASHA Corp., Benteler Automotive, Delphi Automotive Systems/Delphi Saginaw Steering Systems, The Goodyear Tire & Rubber Co., Meritor Automotive Inc., Motorola/Semiconductor Products Sector, Stackpole Ltd., Teleflex Inc./Teleflex Automotive Group. In 1999 werden ook twaalf halvefinalisten bekroond.

Om de kandidatuur van uw onderneming aan te vragen, of om een andere onderneming aan te melden voor de prijs, kunt u bellen naar het nummer +49-711-988-5830. Of u kunt een bezoek brengen aan de PACE website op URL www.ey.com/PACE

Inschrijving is gratis. De uiterste datum voor aanvragen is 17 september 1999. Ernst & Young LLP (www.ey.com) levert verzekeringen en adviesdiensten, dienstverlening in verband met fiscaliteit en algemeen advies voor klanten in binnen- en buitenland. De onderneming heeft 30.000 werknemers in 87 steden. Ernst & Young is een toonaangevend leverancier van diensten op het gebied van prestatieverbetering, technologische verbeteringen, verzekeringen en fiscale diensten aan de auto-industrie over de hele wereld. De firma produceert niet alleen het 'PACE Findings Report', maar ook uitgebreide rapporten over de marktsituatie, zoals 'Profile of Tomorrow's Automotive Supplier ' en 'Asia-Pacific Automotive Industry: A Brief Summary of Risks and Rewards'. Recent sponsorde de onderneming het 'Automotive Product Design en Development Delphi', van het 'Office for the Study of Automotive Transportation' aan de universiteit van Michigan en publiceerde ze 'The Concept Automotive Industry Project: A Glimpse of the Future'.

Automotive News werd voor het eerst gepubliceerd - onder de titel Automotive News Daily - op 25 augustus 1925. In juni 1938 werd het tijdschrift omgevormd tot een weekblad en in 1971 werd het overgenomen door Crain Communications. In de tussentijd werd de redactie uitgebreid tot meer dan 45 journalisten en redacteurs, met kantoren in New York, Washington, Los Angeles, Nashville, Londen en Tokyo. Het weekblad besteedt uitgebreid aandacht aan het nieuws uit de auto-industrie en wordt geschreven voor een doelpubliek van OEM-fabrikanten, hun dealers en leveranciers. Automotive News, de enige volledig betaalde publicatie in de sector, heeft een oplage van meer dan 82.000 exemplaren. In 1996 debuteerde Automotive News Europe als een afzonderlijke tweewekelijkse publicatie voor pan-Europees nieuws. In 1998 kocht Crain Communications het blad Automotive International, dat vandaag wordt gepubliceerd als Automotive News International, om de voortdurend groeiende mondiale markt te kunnen bedienen.

CONTACTPERSOON: Linda DiPietro van Hedge & Company, tel.: +1-248-477-6182, of via e-mail: Luccia1@aol.com; ofwel Jenny Febbo van Ernst & Young LLP, tel.: +1-216-583-1476, of via e-mail: jenny.febbo@ey.com; of Michael Jedlicka van Ernst & Young in Europa, tel.: +49-711-988-5191. /Website: https://www.ey.com/PACE/

06 aug 99 09:25

Deel: ' Automotive Awards ook open voor Europa '