persbericht

2 februari, 2010

avanade introduceert online services en helpt organisaties bij de inzet van strategische saas-applicaties

microsoft dynamics crm biedt eerste bedrijfsbrede saas-oplossing

avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten, introduceert avanade online services (aos). met deze nieuwe dienst helpt avanade bedrijven bij het behalen van hun belangrijkste bedrijfsdoelen door strategisch gebruik te maken van software-as-a-service (saas). aos bevat een volwaardig saas-platform en is geoptimaliseerd voor het gebruik van bedrijfsapplicaties van microsoft.

avanade richt zich met zijn eerste aos-aanbod op microsoft dynamics crm. deze saas-oplossing bevat naast het avanade productivity platform ook diensten voor onderhoud, ondersteuning en upgrades. het avanade productivity platform wordt geleverd met functies voor crm-gebaseerde oplossingen, waaronder gebruiksvriendelijke interfaces, basisbeveiliging en integratie met microsoft sharepoint.

"Momenteel kampen organisaties met beperkte budgetten en IT-middelen, maar ze hebben wel behoefte aan snelle implementaties en verlaging van de bedrijfskosten", zegt Aram Smith, CTO bij Avanade Nederland. "Met Avanade Online Services is dit haalbaar dankzij de uitbesteding van applicaties, infrastructuur, ondersteuning en onderhoud. In combinatie met de bewezen toegevoegde waarde en expertise van Avanade vormt deze dienst een complete oplossing die risico's beperkt, kosten bespaart en snel een positieve bijdrage levert aan het bedrijfsresultaat."

Dankzij AOS voor CRM kan Microsoft Dynamics CRM worden ingezet als een bedrijfsbrede SaaS-oplossing. Avanade heeft de oplossing aangepast met zijn Microsoft-expertise en branchespecifieke CRM-oplossingen en toevoegingen, zoals vermogensbeheer, verzekeringen, case management, subsidiebeheer en Salesforce Automation.

SaaS wordt steeds belangrijker in de IT-bedrijfsstrategie In een recent onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Avanade, beoordeelt de meerderheid van de respondenten CRM als belangrijkste onderscheidend vermogen en strategisch wapen voor hun onderneming ten opzichte van de concurrentie. Uit het onderzoekt blijkt verder dat bedrijven SaaS steeds meer gebruiken voor applicaties die een duidelijke meerwaarde bieden in de concurrentiestrijd. De meerderheid van de respondenten zegt SaaS in te zetten voor Customer Relationship Management (52%) en Business Intelligence (47%). Deze twee deelgebieden scoren daarmee het hoogst ten opzichte van andere bedrijfsonderdelen waar SaaS voor wordt ingezet. Dit zijn onder andere Enterprise Resource Planning (ERP), collaboration software en financiële systemen.

Avanade Online Services voor CRM is ontworpen voor klanten die behoefte hebben aan een volwaardige SaaS-oplossing die schaalbaar en flexibel is en voor ze wordt beheerd. Microsoft Dynamics CRM kan dankzij AOS op een overzichtelijke manier tussen on-premise en off-premise verplaatst worden en biedt klanten zo meer flexibiliteit. Afhankelijk van de voorkeur en vereisten op het gebied van beveiliging kunnen ondernemingen ervoor kiezen om hun CRM-applicatie onder te brengen in een dedicated of gedeelde SaaS-omgeving.

"Avanade heeft sinds de introductie van Microsoft Dynamics CRM nauw met ons samengewerkt zodat we onze gezamenlijke klanten uitstekende dienstverlening en oplossingen kunnen bieden", zegt Brad Wilson, general manager Microsoft Dynamics CRM bij Microsoft. "AOS voor Microsoft Dynamics CRM is de logische volgende stap in het wereldwijd leveren van bewezen bedrijfsoplossingen aan klanten die daarmee kunnen besparen op kosten en risico's kunnen verlagen."

Accenture en Avanade leveren Avanade Online Services voor Microsoft Dynamics CRM al bij topbedrijven in de Verenigde Staten en Europa. Klanten kunnen een testversie van de dienst aanvragen en de oplossing gedurende dertig dagen gratis uitproberen. Een uitgebreidere pilot is mogelijk voor degene die daar interesse in hebben. Kijk voor meer informatie op http://avanade.com/whatwedo/solution.aspx?id=643

(524 woorden)

Deel: ' Avanade introduceert online services en helpt organisaties bij de in.. '