Ingezonden persbericht


AVAYA BREIDT SERVICEACTIVITEITEN UIT MET OP MAAT GESNEDEN DIENSTENAANBOD VOOR BEDRIJFSNETWERKEN

Gespecialiseerde verkoop- en partnersupport; multichannel go-to-market-model; assessment voor Voice over IP; Global Remote Network Management Services voor datanetwerken

TER PUBLICATIE: 5 juni 2002

NIEUWEGEIN - Avaya, leverancier van spraak- en datanetwerken voor de zakelijke markt, breidt haar wereldwijde spraak- en datamanagementdiensten uit. Daarbij concentreert Avaya zich op het aanbieden van op maat gesneden diensten voor bedrijven die hoogwaardige communicatienetwerken gebruiken of willen ontwikkelen. De diensten op het gebied van planning, ontwerp, implementatie en beheer worden in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) geleverd via een gespecialiseerd multichannel-verkoopteam. Dit team ondersteunt klanten bij het inzichtelijk maken van de complexe eisen voor het creëren en beheren van netwerken, inclusief Internet Protocol-netwerken (IP).

Avaya's dienstenpakket biedt bedrijven en service providers flexibele keuzes - van professional services tot en met outsourcing - voor alle communicatietechnologieën, waaronder geconvergeerde netwerkoplossingen, telefonie, multiservice-netwerkinfrastructuren, Customer Relationship Management en unified communication.

Volgens gegevens van IDC, InfoTech en Gartner/Dataquest zal de markt waar Avaya Services zich op richt, groeien van $51 miljard in 2002 tot meer dan $82 miljard in 2005. Dat is een jaarlijks groeipercentage van 18%. De waarde van de totale markt voor Avaya zal - eveneens in een tempo van 18% per jaar - groeien van $135 miljard in 2002 tot $223 miljard in 2005. Diensten vertegenwoordigen ongeveer 37% van de activiteiten van Avaya.

De uitbreiding van de Avaya Services in EMEA:

* Uitbreiding van het servicesverkoopteam met een direct-sales-staf voor de door Avaya rechtstreeks bediende multinationale en grote nationale accounts, en een partnerteam voor de ontwikkeling van gebundelde serviceoplossingen voor de Avaya-businesspartners.

* Werving van nieuwe businesspartners die gespecialiseerd zijn in het leveren van diensten, met de nadruk op diensten voor netwerken van verschillende leveranciers.

* Introductie van de Avaya ExpertNet VoIP Assessment Tool - een hoogwaardige VoIP- datacollectietool die in samenwerking met Avaya Labs is ontwikkeld. Deze tool vergroot de mogelijkheden voor netwerk-assessment en voor het geschikt maken van netwerken voor IP aanzienlijk. De gepatenteerde ExpertNet-tool minimaliseert prestatieproblemen van IP-netwerken door potentiële knelpunten in het spraakverkeer al in de ontwikkelfase vast te stellen.

* Wereldwijde remote-netwerkbeheerdiensten voor data van verschillende leveranciers. Hierdoor kunnen routers, Virtual Private Network gateways, apparaten voor toegangsbeveiliging, Ethernet-switches, hubs en dataservice-units/channel service-units binnen netwerken van klanten door Avaya beheerd worden. Deze diensten bestaan onder andere uit fout-, configuratie- en prestatiebeheer. Avaya heeft bijna 20 jaar ervaring met het monitoren en beheren van datanetwerken van verschillende leveranciers. Het bedrijf ondersteunt producten van meer dan 35 dataleveranciers via bestaande dataservicecontracten, waarvan zo'n 90% bestaat uit multivendor- contracten.
Libor Voncina, Vice-President Services van Avaya in EMEA: "Hiermee versterkt Avaya het multichannel-servicemodel in de regio, waardoor we onze klanten beter kunnen bedienen en de acceptatie van IP-telefonie in bedrijfsnetwerken stimuleren."

Avaya
Avaya, Inc., wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van spraak- en datanetwerken en communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties - inclusief meer dan 90 procent van de Fortune 500 - helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven, aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Service Providing, Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Avaya Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner van FIFA voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK 2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.

Deel: ' Avaya breidt serviceactiviteiten uit met op maat gesneden dienstenaa.. '




Lees ook