Avnet breidt de ASIC-ontwerpservices naar Europa uit

München, Duitsland ? 3 april 2000 - Avnet Design Services (ADS) (EMEA) breidt in samenwerking met LSI Logic haar technische ondersteuning voor klanten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika uit met de ondersteuningsservice van het ASIC-ontwerpcentrum van Avnet Electronics Marketing. De ASIC-ontwerpcentra van Avnet, die over de hele wereld zijn gevestigd, ontwerpen de systemen en de toepassingen die nodig zijn om de zeer technologische ontwerpen van de toekomst te kunnen ondersteunen.

Tesfay Embaye, vice-president, Avnet Design Services, EMEA, legt uit: ?Door de ASIC-ontwerpen uit te besteden aan ADS hebben onze klanten toegang tot de nieuwste, state-of-the-art ontwerpprogramma?s voor hardware en software, zoals Synopsis, Cadence, Mentor en Viewlogic, zonder dat daar hoge aanloopkosten en kosten voor onderhoud voor hoeven te worden gemaakt. Sommige van deze programma?s kosten 1 miljoen dollar of meer. Deze klanten profiteren ook van de kortere ontwerpcycli, omdat wij hun ASIC-ontwerpen via LAN/WAN T1-lijnen over alle ontwerpcentra van Avnet ASIC kunnen distribueren.?

In het eerste LSI-gekoppelde ontwerpcentrum van Avnet in München zijn de ASIC-ontwerpers en de managers voor zakelijke ontwikkelingen reeds aangenomen. Dit centrum wordt volledig ondersteund door en is gekoppeld aan de drie ontwerpcentra in Noord-Amerika. In de loop van het jaar zal dit centrum in Europa verder worden uitgebreid.

Via deze centra is ADS in EMEA van plan de toepassingen van klanten waardevoller te maken door alle noodzakelijke bouwstenen te ontwikkelen via mogelijke technologische migratiepaden, en door een interface aan te bieden met fabrikanten van apparatuur en programmatuur. De centra bieden ook ondersteuning bij de analyse van timing en simulatie, functioneel testen van vectorgeneratie, plaatsing van scans, JTAG-boundaryscan en ATPG en foutbeoordeling.

ADS in EMEA zal zich in eerste instantie in Midden-Europa, Frankrijk, Scandinavië en Groot-Brittannië richten op de ondersteuning van nieuwe klanten in de telecom- en breedbandsectoren van de communicatiemarkt. Tevens zal het bedrijf zich gaan profileren op de consumentenmarkten en markten voor automobielen en bij enkele van de grote klanten van Avnet.

Het Avnet ASIC-ontwerpcentrum met LSI Logic is reeds meer dan 15 jaar succesvol in Noord-Amerika. Met volledig bemande ontwerpcentra in Chicago, Boston en San José heeft ADS meer dan 100 complexe ASIC?s afgeleverd, vooral aan klanten in de communicatie-industrie. Het bedrijf concentreert zich met behulp van LSI-cores, softwaremethodologie en fabrikaten voor productie op de Logic-strategie van LSI.

LSI Logic is de toonaangevende fabrikant van ASIC. De nieuwste ASIC-technologie van dit bedrijf, G-12, wordt gefabriceerd met een dikte van 0,18 micron en meer dan 50 kernen voor integratie.

Avnet Electronics Marketing (EM) is de grootste bedrijfsgroep van het in Phoenix, Arizona gevestigde Avnet, Inc. (NYSE:AVT), een bedrijf uit de Fortune
300 met een jaarlijkse omzet van ruim $6,4 miljard ($10 miljard conto finto, waaronder recente acquisities). Avnet EM, een van de grootste distributeurs van halfgeleiders, interconnect, passive en elektromechanische componenten van de toonaangevende fabrikanten aan deze producten, brengt deze producten op de markt, zorgt voor opslag, voegt er waarden aan toe en biedt management voor bevoorrading en ontwerpservices voor engineering. Avnet EM heeft klanten in 60 landen. De website van het bedrijf is te vinden op het adres www. avnet.com.

Contactpersoon:
Tesfay EMBAYE
Vice-President, Avnet Design Services
Tel: + 49 89 45 110 166
Fax: + 49 89 45 110 254
Avnet GmbH
Stahlgruberring 12
D-81829 MÜNCHEN
DUITSLAND
0300nl
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met de volgende personen:

Frankrijk Brodeur SRRP: Céline Kostia Tel: +33 1 53 04 23 00 / Fax. : +33 (0) 1 53 04 23 23