PERSBERICHT - 20 MEI 1999

WEBSURFERS KUNNEN NIEUWSTE ATTRACTIE VÓÓR OPENING THUIS VIA INTERNET TESTEN

Internetwedstrijd Avonturenpark Hellendoorn van 24 mei t/m 5 juni

Via internet een nieuwe attractie uitproberen die in het echt nog niet helemaal klaar is. Dat kan van 24 mei tot en met 5 juni op de internetsite van Avonturenpark Hellendoorn. Eind juni gaat de nieuwste attractie Château Cristal in het park open.

Vanaf 24 mei kunnen websurfers de attractie echter al thuis via internet uitproberen door de test te downloaden van de site www.avonturenpark-hellendoorn.nl De deelnemers met de hoogste score worden met hun ouders, broertjes en zusjes uitgenodigd om op 19 juni
- vóór de officiële opening - Château Cristal als eerste uit te testen.

Het verhaal
Het verhaal van Château Cristal wil dat een excentrieke wereldreiziger domicilie hield op het Château. Tot hij enkele tientallen jaren geleden op raadselachtige wijze verdween. Het Château is intussen vervallen en ademt een onheilspellende sfeer. De trouwe butler wacht nog altijd op de heer des huizes. Hij ontvangt de parkgasten. Met twee pre-shows, waarin mysterieuze kristallen met onpeilbare kracht een belangrijke rol spelen, worden de gasten voorbereid op wat zich later in de schimmige catacomben gaat afspelen.

Na een plotselinge wending zal de gast namelijk actief mee moeten helpen het Château voor het drama van de kristallen te behoeden. Dit interactieve element van de attractie speelt zich af in de catacomben gedurende een onvoorspelbare rit door diverse themaruimtes.

Wedstrijd
De internetwedstrijd is een afspiegeling van de attractie Château Cristal. De deelnemers wordt eerst het verhaal verteld van de wereldreiziger en zijn Château. Vervolgens worden ze uitgenodigd het internetspel te gaan spelen dat zich afspeelt in de onheilspellende catacomben van het château. De bedoeling van het spel is met behulp van het toetstenbord zoveel mogelijk bewegende kristallen te neutraliseren.

Het spel bestaat uit vier levels, oplopend in moeilijkheidsgraad. Degenen die de hoogste score behalen, worden uitgenodigd om op 19 juni a.s. naar Avonturenpark Hellendoorn te komen om Château Cristal in het echt te beleven. De attractie Château Cristal wordt de eerste "interactieve darkride" in Europa. Volgens de heer

Perfecte aansluiting
M.C.B. Schonenberg, directeur van Avonturenpark Hellendoorn, past de internetwedstrijd uitstekend bij de nieuwe attractie. "Met Château Cristal krijgen we een interactieve familieattractie in ons park die perfect aansluit op de belangstelling van kinderen voor videogames, internet en virtual reality. In Château Cristal beleef je niet alleen een spannend avontuur, je wordt er zelf in opgenomen, maakt er echt deel van uit. Dat is het unieke van deze attractie. Het is "the real thing"."

Deel: ' Avonturenpark Hellendoorn test nieuwe attractie op Internet '