AXENT Technologies verwerft PassGo Technologies

Access en Control Security Technologies essentieel voor e-business

Houten/Aartselaar, 31 maart 1999 – AXENT Technologies (NASDAQ: AXNT), toonaangevend leverancier van informatiebeveiligingsoplossingen, maakte vandaag de aanwinst van het in Engeland gestationeerde PassGo Technologies bekend. PassGo Technologies is internationaal marktleider op het gebied van gecentraliseerde gebruikerstoegang en beheer, inclusief single sign-on-producten (SSO) en password-synchronisatie-producten.

Volgens de voorwaarden van de overeenkomst verwacht AXENT ongeveer 1.550.000 aandelen uit te geven aan PassGo-aandeelhouders en
-optiehouders, wat zou resulteren in een transactieresultaat van ongeveer 50 miljoen dollar. AXENT verwacht een R&D-belasting van 30% van de inkoopprijs, inclusief overdracht van ontastbare goederen in een periode van drie tot vijf jaar.

De acquisitie versterkt het vermogen van AXENT om kritische beveiligingsoplossingen te bieden voor de groeiende e-business-markt. International Data Corporation (IDC) schat dat de internationale e-business-markt in 1999 111 miljard dollar groot en in 2002 tot 734 miljard dollar gegroeid zal zijn. Nu steeds meer bedrijven via Internet hun invloed trachten te vergroten, wordt beveiliging essentieel voor de bedrijfsvoering. AXENT heeft de beveiligingsoplossingen die voor e-business en e-security noodzakelijk zijn, gedefinieerd.

De e-security-aanbiedingen van AXENT vormen krachtige, begrijpelijke oplossingen voor een effectieve implementatie en een effectief beheer van beveiliging over duizenden systemen en miljoenen gebruikers in de huidige virtuele organisaties. De oplossingen van PassGo voldoen aan verscheidene e-security-eisen. Ze voorzien gebruikers van vereenvoudigde, veilige toegang tot informatie, terwijl organisaties in staat worden gesteld e-business-applicaties te ontwikkelen om gebruikerstoegang vanuit een centraal punt te beheren.

"Bedrijven worstelen vandaag de dag met de beveiliging van informatie, omdat veel gecommuniceerd wordt via het Internet en via extranetten naar partners, leveranciers, klanten en remote users over de hele wereld", zegt Chris Christiansen, Program Director Internet Security bij IDC. "Gecentraliseerde toegang en beheer stelt gebruikers in staat om onmiddellijk toegang te krijgen tot de bedrijfskritische informatie die ze nodig hebben. Hierdoor worden de productiviteit en veiligheid in de gehele onderneming aanmerkelijk verbeterd."

"PassGo heeft honderden ondernemingen over de hele wereld geholpen om snel traditioneel complexe, gecentraliseerde toegang en beheer tot bedrijfsinformatie te ontwikkelen", zegt John Becker, CEO en Chairman van AXENT. "De toevoeging van de bewezen oplossingen van PassGo aan de e-security-aanbiedingen van AXENT verbetert aanzienlijk ons vermogen om bedrijven te helpen veilig e-business te bedrijven. Hierdoor kan een optimaal concurrentievoordeel behaald worden."

De single sign-on-technologie en password-synchronisatie van PassGo vormen een sterke aanvulling op de centrale authentication en gebruikersadministratie van AXENT. Volgens een recent onderzoeksrapport van Frost & Sullivan hebben AXENT en PassGo samen het grootste marktaandeel op de single sign-on-markt. De beveiligingsoplossingen van PassGo bieden ondersteuning voor mainframe-omgevingen die kritisch zijn voor veel grootschalige

e-business-applicaties. Tevens heeft PassGo een sterk klantenbestand met meer dan twee miljoen gebruikers bij meer dan 700 Global 2000-organisaties over de hele wereld, met name in Europa.

"Er is een enorme synergie tussen AXENT- en PassGo-producten. Ze hebben dezelfde toewijding op het gebied van klanttevredenheid en convergerende technologische initiatieven die beveiliging geïntegreerd hebben met gecentraliseerde managementplatformen van verkopers als Tivoli en een nieuwe generatie van Web-commerce-servers," zegt Jeff Carr, managing director van PassGo. "De honderden organisaties wereldwijd die gebruikmaken van PassGo-oplossingen, kunnen nu ook gebruikmaken van de beveiligingsoplossingen en Lifecycle Security-expertise van AXENT om hun bedrijfskritische informatie te beveiligen en veilige e-business mogelijk te maken."

De toevoeging van de bewezen en eenvoudig te implementeren productlijn van PassGo verbetert de mogelijkheden van AXENT om geïntegreerde producten en professionele service te leveren om bedrijfsprocessen en bedrijfsinformatie te beveiligen. AXENT zal de ondersteuning van huidige AXENT-en PassGo-producten voortzetten; hiermee zijn klanten verzekerd van de beschikbaarheid van producten en technische ondersteuning. In de toekomst zal AXENT met klanten gaan werken aan een plan om de functionaliteit van PassGo’s single sign-on- en password-synchronisatie-producten met AXENT’s resource management-oplossing te integreren, alsmede de integratiekansen met andere AXENT-producten te vergroten.

PassGo Technologies

PassGo Technologies is wereldwijd marktleider op het gebied van softwareoplossingen die toegang en beheer van bedrijfsinformatie vereenvoudigen. PassGo’s productlijn bevat PassGo InSync voor password-synchronisatie en PassGo SSO voor veilige single sign-on voor grootschalige, heterogene computeromgevingen. De producten van PassGo stellen gebruikers in staat onmiddellijke toegang te verkrijgen tot de bedrijfskritische informatie die ze nodig hebben.

PassGo levert ondernemingsvoordeel door de eenvoudige toegang tot meervoudige, bedrijfskritische informatiebronnen en de sterke beveiliging van bedrijfssystemen. PassGo verhoogt de productiviteit en veiligheid in Global 2000-bedrijven over de gehele onderneming en in afdelingen als klantenservice, call centers en direct banking. Meer informatie over PassGo is te vinden op www.passgo.com

AXENT Technologies, Inc.

AXENT Technologies richt zich met haar Security Strategy op het beschermen van bedrijfsinformatie. Met de beveiligingsoplossingen van AXENT Technologies stelt de gebruiker zijn/haar communicatie op een eenvoudige en efficiënte wijze veilig. AXENT’s producten zijn geschikt voor de beveiliging van de perimeter, de infrastructuur, het Internet en het extranet en bieden tevens oplossingen voor Security Administration. De productsuite van AXENT biedt security assessment, intrusion detection, remote access security, single sign-on, Virtual Private Networks, Web-security en firewalls voor UNIX-, Windows-, NetWare- en midrange besturingssystemen in heterogene computing-omgevingen.

Het hoofdkantoor van het Amerikaanse AXENT Technologies staat in Rockville, Maryland. De beveiligingsleverancier is in de Benelux gevestigd in Aartselaar (België) en Houten (Nederland). Meer informatie over AXENT is te vinden op http://www.axent.com

Voor meer persinformatie

AXENT Technologies BV Lammers van Toorenburg PR