AXENT wint Editor’s Choice Award met Enterprise Security Manager

Zeer goede resultaten voor platformsupport, auditdetail en rapportagemogelijkheden

Houten, 4 januari 1999 – Enterprise Security Manager van AXENT Technologies, Inc. heeft de prestigieuze ‘Editor’s Choice Award’ van de Amerikaanse uitgave van Network Computing gewonnen. In het hoofdartikel ‘Finally, a light at the end of the tunnel’ wordt Enterprise Security Manager (ESM) geroemd om haar brede platformondersteuning, grafische rapporten en de zorgvuldigheid waarmee controles en reparaties worden uitgevoerd. ESM bereikte de beste resultaten van alle besproken producten op het gebied van platformondersteuning, auditdetail en rapportagemogelijkheden.

De recensenten waren van mening dat ESM tijdens de testen zeer snel uiteenlopende beveiligingsproblemen op NT- en UNIX- hostsystemen signaleerde. Daarnaast ontdekte ESM dat sommige gebruikers zich niet hielden aan het wachtwoordbeleid (minimaal 8 karakters die elke 90 dagen moeten worden gewijzigd). Verder bood AXENTs EMS uitgebreide details over de geïnstalleerde services, zoals markering van actieve onderdelen van het System Account. Voor een complete versie van het artikel: https://www.networkcomputing.com/922/922fl.html

"AXENT biedt haar klanten al vele jaren vernieuwende technologieën", zegt Brett Jackson, Executive Vice-President Marketing & Sales bij AXENT Technologies. "Enterprise Security Manager biedt als eerste uitgebreide ondersteuning voor meerdere besturingsplatforms én SDK-modules. De toekenning van deze prijs onderstreept ons streven naar effectieve en gebruikersvriendelijke oplossingen."

Enterprise Security Manager

ESM is een complete security management-oplossing voor het vaststellen, beheren en versterken van het informatiebeveiligingsbeleid van een onderneming. De kwetsbaarheid van de beveiliging wordt met ESM pro-actief gecontroleerd en de risico’s worden in kaart gebracht. Bovendien voert ESM voor 55 platforms meer dan 1000 controles uit, vanuit één centrale locatie. ESM vormt de basis van de geïntegreerde Security Strategy van AXENT, waarmee organisaties hun complete infrastructuur kunnen beveiligen en alle vertrouwelijke informatie beschermen.

AXENT Technologies, Inc.

AXENT Technologies, Inc. is een toonaangevende leverancier van beveiligingssoftware en kan haar producten combineren met professionele services voor een complete oplossing voor een organisatie. AXENT Technologies, Inc. is leverancier van een totaaloplossing. Voor de afnemer betekent dat volledige onderlinge uitwisselbaarheid van de producten, complete ondersteuning door de leverancier en een totaalbenadering met betrekking tot implementatie en beheer. Informatie over AXENT is te vinden op www.axent.com

Voor meer persinformatie

AXENT Technologies BV Lammers van Toorenburg PR