BAAN COMPANY

The Baan Company Benoemt Robert Arnold Ruijter Tot CFO

The Baan Company Benoemt Robert Arnold Ruijter Tot Financieel Directeur (Cfo)

Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia, V.S.) 14 januari - The Baan Company N.V. (Nasdaq: BAANF; Amsterdam: BAAN) maakte vandaag de benoeming bekend van Robert Arnold Ruijter tot financieel directeur (CFO). Ruijter was voordien in dienst bij Koninklijke Philips Electronics N.V. als financieel directeur (CFO) en 'Executive Vice President' in de productdivisie Lighting. Ruijter vervangt James F. Mooney, die Baan verlaat om na een overgangsperiode zijn kansen elders waar te maken.

'Rob Ruijter komt naar The Baan Company met een indrukwekkende lijst van prestaties in het efficiënt beheren van de financiële zaken van multinationale ondernemingen en in het doeltreffend gidsen van organisaties door moeilijke overgangen,' zei Pierre Everaert, waarnemend algemeen directeur bij The Baan Company. 'In de moeilijke omstandigheden waarmee deze onderneming op dit ogenblik wordt geconfronteerd nog iemand van het kaliber en met de ervaring van Rob te kunnen aantrekken, daarmee sturen we een krachtig signaal van vertrouwen naar onze investeerders, klanten en werknemers.'

In de loop van zijn 25 jaar lange carrière, heeft Ruijter belangrijke taken vervuld in financiële managementsfuncties, in het verbeteren van de rendabiliteit van ondernemingen en in het ondersteunen van herstructureringsinspanningen. Alvorens hij bij The Baan Company kwam, bekleedde Ruijter verschillende functies in het financieel management van Koninklijke Philips Electronics, N.V. In zijn vorige functie was Ruijter financieel directeur van Philips Lighting, historisch gezien de meest winstgevende productdivisie van Philips, met een jaarlijkse winst van meer dan 5 miljard euro, en 48.000 werknemers. Bovendien, was Ruijter van 1993 tot 1996 Financieel Directeur voor de Philips Groep, waarbij hij de verantwoordelijkheid droeg voor de financiële herstructurering van de balans van de groep, voor het opzetten van een doeltreffende financiënfunctie, voor het herstructureren van het praktische risicobeheer en het opbouwen van een nieuw internationaal managementteam.

Voor zijn werk bij Philips bekleedde Ruijter een aantal verschillende functies in het financieel management bij de British Petroleum Company in Nederland, Groot-Brittannië, België en Zweden. Ruijter begon zijn carrière bij de internationale accountantsfirma Ernst & Young, waar hij een registeraccountant in Nederland was en een 'Certified Public Accountant' in de Verenigde Staten.

'Ik zie kansen waar anderen niet meer zien dan problemen,' zei Ruijter. 'Ik kom werken bij een onderneming die algemeen erkend wordt als een van de toonaangevende koplopers in de sector van de ondernemingssoftwareoplossingen, en die qua intellectueel eigendom bedrijfsmiddelen van wereldklasse heeft. Ik kijk dan ook al uit naar de samenwerking met het Baan team en verheug me er al op dat ik deze onderneming kan helpen zijn ware mogelijkheden te realiseren.'

Over The Baan Company

The Baan Company werd opgericht in 1978 en is wereldwijd actief als leverancier van bedrijfssoftwareoplossingen. The Baan Company biedt een veelomvattend assortiment van geïntegreerde diensten en uit componenten opgebouwde 'best-in-class' toepassingen die de volledige waardeketen van een organisatie bestrijken - met onder meer elektronisch zakendoen en elektronische handel via het Web, beheer van klantenrelaties, bedrijfsmiddelenplanning (ERP), onderhoud van de aanvoerketen en beheer van het bedrijfskennisbestand. De oplossingen van The Baan Company worden op meer dan 13.000 klantenlocaties over de hele wereld gebruikt en stellen organisaties in staat om de strategische ondernemingsgroei te sturen, bedrijfsprocessen te verbeteren, de complexiteit van de bedrijfsvoering te verminderen en de flexibiliteit van de onderneming als geheel te vergroten.

The Baan Company werkt vanuit twee hoofdkantoren, in Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia, V.S.). Nadere informatie over de onderneming is te vinden op het World Wide Web op www.baan.com.

Verklaringen in dit persbericht waarin de woorden 'is ervan overtuigd dat', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke voorkomen, zijn op de toekomst gerichte verklaringen ('forward-looking statements') in de betekenis die aan deze term wordt gegeven in de Amerikaanse wet op de beurshandel ('Securities Exchange Act') van 1934 en de latere amendementen van deze wet. Als dusdanig zijn ze onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden die een aanzienlijke invloed kunnen hebben op de uiteindelijke resultaten. Daarom kunnen de feitelijke resultaten wezenlijk verschillen van de verwachtingen, ramingen of veronderstellingen die in voornoemde toekomstgerichte verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Een overzicht van de typische risico's en onzekerheden waarmee The Baan Company wordt geconfronteerd, is te vinden in de openbare verslagen van de onderneming, die in dossier zijn neergelegd bij de Amerikaanse commissie van toezicht op het effecten- en beurswezen (.Securities and Exchange Commission'). Het gaat dan onder meer om de meest recente verslagen van The Baan Company op de formulieren 20-F en 6-K.

'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van The Baan Company, en elke handelsnaam, productnaam of naam van een dienst die in dit persbericht wordt vernoemd en waarvan de naam 'Baan' deel uitmaakt, is een handelsmerk en/of eigendom van The Baan Company. Alle andere namen van ondernemingen, producten of diensten kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.

CONTACTPERSONEN: David Spille, Manager Investor Relations, tel.: +1 703-234-6275, of +31-342428609, of via e-mail: dspille@baan.com; ofwel Steve Fenton, Public Relations, tel.: +44-1780-721433, of via e-mail: press@baan.com; beiden van The Baan Company; ofwel George Thompson voor The Baan Company, tel.: +1 202-828-9708, of via e-mail: press@baan.com

Website: https://www.baan.com

17 jan 00 09:02