Baan introduceert Baan Industry Solutions op europese markt

Branchespecifieke Business Process Templates verminderen complexiteit, kosten en risico´s van middelgrote ERP-implementaties

Barneveld, Nederland, 20 april 1999 - Baan introduceert negen branchespecifieke oplossingen die het voor middelgrote bedrijven eenvoudiger en goedkoper maken Baan ERP-applicaties te implementeren. De Baan Industry Solutions bestaan uit branchespecifieke sjablonen voor bedrijfsprocessen, voorbeeldgegevens en trainingsmateriaal en stellen bedrijven met beperkte IT-resources in staat hun voordeel te doen met geavanceerde ERP-oplossingen die een optimale toepasbaarheid, een korter implementatietraject en lagere eigendomskosten tegen minder risico waarborgen. De oplossingen vormen een belangrijk onderdeel van Baan-on-Board, de allesomvattende ERP-oplossing voor middelgrote bedrijven van Baan Company, maar zijn ook afzonderlijk verkrijgbaar.

De nieuwe oplossingen zijn onder meer beschikbaar voor de volgende branches: machinebouw, groothandel, voedingsmiddelen en dranken, elektronica, meubilair, rubber en plastics, fijnchemie en de automobielindustrie. De brancheoplossingen zijn leverbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans en Spaans en zijn vanaf nu in Nederland verkrijgbaar via de gezamenlijke verkoopkanalen van Baan Company, Compaq, Hewlett-Packard en IBM, tegen concurrerende prijzen die per kanaal worden vastgesteld. In mei 1999 worden nog twee brancheoplossingen verwacht, namelijk voor de pulp- en papierindustrie en voor metaal.

Baans Company Industry Solutions zijn gebaseerd op sjablonen voor branchespecifieke bedrijfsprocessen die specifieke marktmodellen ondersteunen, zoals 'make to order' of 'assemble to stock'. Door deze bedrijfsprocessen te integreren met de relevante functies van Baan-applicaties stellen deze brancheoplossingen middelgrote bedrijven in staat hun bedrijfsprocessen automatisch te optimaliseren, in plaats van handmatig functionaliteit te selecteren. De Industry Solutions bieden gebruiksgemak, een korter implementatietraject, een kwalitatief betere implementatie en een lager risico - resulterend in een sneller en voorspelbaarder rendement op investeringen.

Baans Industry Solutions omvatten onder meer:
* Bedrijfsprocesmodel voor logistiek, commercie en financiën

De belangrijkste factor bij implementatie van ERP in een middelgrote onderneming in een kort tijdsbestek is de mogelijkheid om alleen die functionaliteit te implementeren die nodig is voor die specifieke bedrijfstak. Baan maakt gebruik van Dynamic Enterprise Modelling om een direct herkenbare, vertrouwde bedrijfsomgeving voor de gebruiker te installeren, waarbij reeds gezorgd is voor alle belangrijke bedrijfsprocessen en onderliggende ERP-functies.
* Datasets met voorbeelden uit de praktijk

De beste manier om de beschikbare functies te presenteren aan specifieke bedrijfstakken is het bieden van voorbeelden en gegevens uit de praktijk, van bedrijven binnen dezelfde branche. Daarom biedt Baan Company een gedetailleerde dataset, die het gehele bedrijfsproces van een branche beslaat. Deze gegevens worden gebruikt voor demonstraties, implementaties en trainingen.
* Trainingsmateriaal

Baan’s trainingsmateriaal loodst klanten door de implementatie en biedt ondersteuning bij projectplanning, gebruikerstraining, gegevensconversie en het in gebruik nemen van het systeem.

Baan Company

Baan Company, opgericht in 1978, is een internationaal softwarebedrijf dat de markt definieert voor high-volume, gebundelde entreprise-toepassingen. Baan levert een totaalpakket van geïntegreerde, Jaar2000-compliant softwarecomponenten waarmee de belangrijkste bedrijfsprocessen in bedrijven van verschillende grootte en verschillende aard kunnen worden aangestuurd. Baan ondersteunt op unieke wijze het proces van voortdurende bedrijfsoptimalisatie, namelijk met de Dynamic Enterprise Modeling functionaliteit en met producten die snel kunnen worden geïmplementeerd en gebruikt, en die op flexibele wijze kunnen worden aangepast aan veranderingen in het bedrijf. Dankzij de 'evergreen' producten van Baan kunnen klanten sneller inspelen op de veranderende behoeften van hun klanten, en wel door optimaal beheer van real-time informatie in de totale 'value chain'. De hoofdkantoren van Baan Company bevinden zich in Barneveld en Reston (Virginia, VS). De gewone aandelen van Baan Company worden verhandeld op de NASDAQ Stock Market (onder het symbool BAANF) en op de Amsterdamse Effectenbeurs (onder het symbool BAAN).

Deel: ' Baan introduceert Baan Industry Solutions op europese markt '