BAAN COMPANY

Baan Company Baanfrontoffice Direktoplossing

Baan Company Optimeert Directe Verkoop Met Nieuwste Baanfrontoffice Direktoplossing

Barneveld, Nederland en Herndon, Virginia, 17 februari (PRNEWSWIRE) - Baan Company N.v. (Amsterdam: BAAN, Nasdaq: BAANF), een wereldwijde aanbieder van bedrijfsoplossingen presenteerde vandaag BAANFrontOffice Direct, een geheel geïntegreerde software oplossing voor het direct-sales proces voor bedrijven met complexe produkten, prijs- of go-to-market strategiën. BaanFrontOfficeDirect biedt available-to-promise (beloofd is gebracht)informatie direkt naar het verkooppunt en maakt het bedrijven mogelijk aan de complexe, steeds veranderende eisen voor de verkoop tegemoet te komen, gebaseerd op het beproefde klantrelatiebeheersystem en de verontwikkelde configuratiemogelijkheden van Baan.
BaanFrontOffice is bedoeld voor gebruik door direct-sales teams omgang met klanten, korrekte bestellingen- en prijsstelling en het spreiden van informatie in het front-office. Inclusief in deze oplossing is BaanConfiguration, waardoor verkoopmedewerkers opdrachten compleet en correct kunnen opnemen en kostbare fouten bij produkten en prijzen kunnen vermijden. Het resultaat is een verbeterde efficiency bij de verkoop waardoor bedrijven de kansen door bestaande klanten kunnen maximaliseren en aggressief op nieuwe kansen kunnen aansturen. 'De bedrijfsomgevingen worden complexer qua produkten, prijsvorming, distributiekanalen en organisatiestructuren', aldus Neils Bo Theilgaard Madsen, General Manager voor FrontOffice oplossingen bij Baan Company. 'Doordat produkten en het aanbod steeds groter en complexer worden en doordat klanten produkten verlangen die precies op hun behoeften afgestemd zijn wordt het steeds belangrijker elke produkt-/prijscombinatie over de verschillende kanalen te bekijken. In de wereld van vandaag met handel via vele kanalen vragen verkoopactiviteiten met of zonder computerondersteuning om duidelijk gerichte front-end oplossingen die geïntegreerd en gemakkelijk in het gebruik zijn, onafhankelijk van de complexiteit van het aanbod aan de klanten.'
Een complete, geïntegreerde oplossing van een enkele aanbieder. De traditionele geautomatiseerde oplossingen voor verkoopteams bieden afrekenings- contact- en beheerfaciliteiten maar hebben geen volledige automatisering en integratie van alle Front Office verkoopacties en het marketingproces. BaanFrontOffice Direct is de enige complete suite waarbij geautomatiseerde prijsvormgeving, gegenereerde voorstellen, interacties van configuraties en marketing applicaties volledig in dezelfde omgeving voor gebruikers en modellen geïntegreerd zijn. Hierdoor is gewaarborgd dat de bedrijfsregels die nodig zijn om de omgeving te ondersteunen door vakmensen voor domains als model gemaakt kunnen worden, en niet door IT-medewerkers, en dat de regels geen kennis van programmeren door gebruikers vereisen. Met de geavanceerde instrumenten die een onderdeel van deze oplossingen vormen kunnen gebruikers beschikken over up-to-date, consistente produkten, prijsvorming en klanteninformatie die geschikt is de uitkomsten in het gehele bedrijf te verbeteren.
GEIS is sinds lang gebruiker van BaanFrontOffice. Jocelyn Sanders, marketing VP GEIS stelt vast:'Bij GEIS, hebben we gedurende het afgelopen jaar met Baan gewerkt om de capaciteiten van de geïntegreerde configuratie, prijsstelling en verkoopoplossing te definiëren en te toetsen, en we zijn heel gelukkig het resultaat van onze gesprekken in deze nieuwe oplossing opgenomen te zien'. Met BaanFrontOffice Direct hebben we nu de oplossing die het ons mogelijk maakt op juiste manier om te gaan met onze steeds complexer wordende produkten, meerdere kanalen en prijsstelling voor onze bedrijfssectoren. Dit is van centraal belang voor ons bij de groei van ons bedrijf.'
De componenten van BaanFrontOffice Direct
BaanFrontOffice Direct maakt het verkoopmedewerkers mogelijk opdrachten bij het verkooppunt klaar te maken, met gebruikmaking van een hierarchisch werkblad, geautomatiseerde prijslijsten en een geconfigureerde produkt/service oplossing die steeds voor een complete en correcte opdracht zorgt. Als deze met back office oplossingen van Baan en andere aanbieders geïntegreerd wordt, maakt BaanFrontOffice Direct het mogelijk available-to-promise informatie meteen op het punt van verkoop uit te draaien.
Deze oplossing bestaat uit vier hoofdcomponenten - BaanSales, BaanConfiguration, BaanPricing en BaanProposal, en kan volledig met andere BaanFrontOffice oplossingen, zoals BaanMarketing, geïntegreerd worden. Binnen BaanFrontOffice Direct biedt de BaanSales module instrumenten en informatie om accounts, contacten, kansen en voorspellingen te beheren. Bovendien ondersteunen instrumenten voor analyse en berichtgeving managers bij het evalueren of direkte verkoopcontacten al dan niet nodig zijn en kunnen het meedelen van verkoopprocessen via verscheidene mogelijk goedkopere kanalen, inclusief het web vergemakkelijken. Bij de verkoop leveren BaanConfiguration, BaanPricing en BaanProposal een volledige ondersteuning voor de verkoopkracht in de vorm van het up-to-date produkt en prijsinformatie en de mogelijkheid de bevestiging sneller te laten verlopen door ogenblikkelijk produceren van een voorstel. Prijsvorming en beschikbaarheid.
BaanFrontOffice Direct is vanaf vandaag beschikbaar en de prijs voor deze oplossing begint bij (US) $ 1,500 per gebruiker, afhankelijk van de wensen van de klant.
Over Baan Company
Het in 1987 opgerichte Baan Company (Nasdaq: BAANF, ASC: BAAN) levert wereldwijd bedrijfsoplossingen. Het produkt- en dienstenaanbod van Baan Company biedt een samenhangende portfolio van geïntegreerde diensten en op componenten gebaseerde applicaties, die de gehele waarde-keten van ondernemingen omspannen: zo levert Baan applicaties voor e-commerce, Customer Relationship Management, Enterprise Resource Planning, Supply Chain Management en Corporate Knowledge Management. Toegepast bij meer dan 15.000 klantlocaties wereldwijd, maken de oplossingen van Baan het organisaties mogelijk een strategische bedrijfsgroei te realiseren, bedrijfsprocessen te verbeteren, en bedrijfsflexibiliteit te vergroten.
Baan Company heeft een dubbele hoofdzetel in Barneveld, Nederland en Herndon, Virginia en is op het World Wide Web te vinden onder https://www.baan.com
Uitdrukkingen in deze persverklaring die de woorden 'gelooft', 'verwacht' 'voorziet' en dergelijke gebruiken, zijn vooruitblikkende verklaringen, binnen de betekenis van de Securities Exchange Act 1934, zoals geamendeerd, en zijn derhalve onderheving aan een aantal risoco's en onzekerheden die de uitkomsten aanzienlijk kunnen beïnvloeden. De werkelijke uitkomsten kunnen derhalve materieel aanzienlijk verschillen van de verwachtingen, schattingen of veronderstellingen die impliciet of expliciet gedaan worden in een dergelijke verklaring. Typische risico's en onzekerheden kunnen worden gevonden in de openbare stukken van Baan Company in de archieven van de U.S. Securities and Exchange Commission (incl. het meest recente formulier 20-F en 6-K).
'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van Baan Company, en iedere vorm van handel, produktnaam of servicenaam waaraan gerefereerd wordt in deze persmededeling genoemd wordt met gebruik van de naam 'Baan' is een handelsmerk en/of eigendom van Baan Company. Alle andere bedrijfs-, produkt- en dienstnamen kunnen het handelsmerk zijn van hun respectieve eigenaren.
Neem contact op met: DanO'Leary of Fleishman-Hillard, +1 202-828-8819 of press@baan.com, voor Baan Company N.V.; of Steve Fenton van IBA, +44-0-1780 721-433 of press@baan.com, voor Baan Company N.V. web site: http//www.baan.com/(BAANF)

21 feb 00 09:51

Deel: ' Baan komt met nieuwste Baanfrontoffice Direktoplossing '