12/03/2003 Baan lanceert SupportEye, een nieuw kennisgestuurd diagnostisch expert systeem

- Uitgebreid nieuw kennisgestuurd expert systeem maakt gebruik van ESI-technologie en vormt diagnostisch platform voor nog betere ondersteuning van wereldwijd klantenbestand van Baan


- Ondersteunt het nieuwe 'Measure Up!' programma van Baan, waarmee ondernemingen hun bedrijfsvoering verder kunnen optimaliseren.

CeBIT, Hannover (Duitsland) 12 maart 2003 - Baan, toonaangevend leverancier van bedrijfsoplossingen voor industriële ondernemingen en onderdeel van Invensys plc, introduceert het nieuwe kennisgestuurde diagnostische iBaan SupportEye platform. Deze oplossing voorziet in de nieuwste service scans en tools waarmee Baan-klanten optimaal gebruik kunnen maken van hun Baan-oplossingen.

iBaan SupportEye betekent een verdere uitbreiding van het Standard Support programma van Baan Global Solution Services. Baan-gebruikers kunnen nl. via het Internet een Standard System Check-up uitvoeren voor een pro-actief overzicht van de prestaties van hun Baan-systeem. Support-medewerkers van Baan kunnen dan samen met de gebruikers de resultaten van de check-up doornemen om inzicht te krijgen in de toepassing van de Baan-applicatie, waardoor de gebruikers maximaal rendement kunnen halen uit de Baan-applicatie en de bijbehorende bedrijfscomponenten. De introductie van de nieuwe oplossing sluit naadloos aan op het 'Measure Up!' programma, een nieuw initiatief van Baan waarmee bedrijven in de discrete productie hun bedrijfsprocessen beter kunnen meten, bewaken, analyseren en beheersen, en zo de performance van hun gehele bedrijf kunnen optimaliseren.

Baan werkt samen met ESI (Expert Solutions International) - een toonaangevende leverancier van gebruikersgeoriënteerde platformen voor bedrijfsregels - aan de ontwikkeling van het iBaan SupportEye platform. iBaan SupportEye vergroot de effectiviteit van Logist, het platform van ESI voor regelgestuurde beslissingen, waarmee gebruikers in staat zijn gerichte analyses uit te voeren en diagnostische resultaten te verkrijgen. Dit expert systeem verschaft beter inzicht in de adviezen van het systeem of van de support-medewerker van Baan en maakt het eenvoudiger die te implementeren.

Ardin Vlot, vice president van Baan Global Solution Services: Dankzij de enorme kennis en ervaring van de medewerkers van Baan Global Solution Services, zijn we in staat onze klanten maximaal en pro-actief te ondersteunen. De lancering van iBaan SupportEye voegt nog meer waarde toe aan de informatie en services richting onze klanten en maakt het voor organisaties mogelijk hun applicaties nog sneller en eenvoudiger op de bedrijfsvoering af te stemmen. Deze stap is geheel in lijn met het 'Measure Up!' initiatief van Baan dat organisaties in staat stelt hun bedrijfsresultaten te verbeteren en maximaal te profiteren van hun investering in Baan. Dankzij iBaan SupportEye kunnen de medewerkers van Baan Services eerst de diagnose stellen en daarna de juiste oplossing aandragen.

Carrier Transicold Netherlands B.V. voert een zeer uitgebreid productassortiment op het gebied van koeling van containers, vrachtwagens, trailers en treinen, alsmede air-conditioning in bussen en recreatievoertuigen. Het bedrijf maakte intensief gebruik van een pilot versie van iBaan SupportEye. G. van Houwelingen, IT manager bij Carrier Transicold Netherlands: We zijn bijzonder tevreden over iBaan SupportEye. Door een quick-scan op ons systeem uit te voeren, verkregen we een volledige en functionele analyse van ons Baan-systeem. Aan de hand daarvan zijn verbeteringsvoorstellen gedaan, die zo snel mogelijk geïmplementeerd zullen worden. iBaan Support Eye is een fantastisch product!

"We zijn enthousiast over de samenwerking met Baan binnen dit project," voegt Yoram Romem, president en CEO van ESI daaraan toe. "We zijn bijzonder ingenomen met het feit dat Baan gebruik maakt van Logist om de services aan klanten te verbeteren en om betere beslissingen te nemen. Onze strategie is er altijd op gericht om ervoor te zorgen dat onze partners een snellere ROI kunnen realiseren door gebruikmaking van onze gebruikersgeoriënteerde technologie.

ESI
ESI - Expert Solutions International (www.esi-knowledge.com), is een toonaangevende leverancier van kennisgestuurde producten op het gebied van bedrijfsoptimalisatie en personeelsmanagement. ESI, dat wereldwijd samenwerkingsverbanden heeft met grote softwareleverancier, is gelieerd aan Formula Vision Technologies (TASE: FVT), een spin-off van Formula Systems (NASDAQ: FORTY) en onderdeel van de Formula Group. Dit is een grote IT softwaregroep, die in meer dan 50 landen actief is.

Baan
Baan helpt industriële ondernemingen hun prestatiestrategieën te optimaliseren en hun concurrentiepositie in de 'networked economy' te verbeteren, een economie waarin informatie, integratie en samenwerking kritische succesfactoren zijn. Dankzij de krachtige functionaliteit van de nieuwe iBaan-suite van internetgestuurde oplossingen is Baan in staat ondersteuning te geven aan ondernemingen die zich bezighouden met productie, logistiek, services en engineering, en die streven naar verdere integratie van complexe processen, nauwere samenwerking met klanten en partners, en betere toegankelijkheid van transactie- en analysegegevens. Wereldwijd worden de oplossingen van Baan door meer dan 15.000 klantvestigingen gebruikt. Baan is onderdeel van de divisie Production Management van Invensys plc.

Ga voor meer informatie naar http://www.baan.com

Invensys
Invensys plc is wereldwijd een toonaangevende leverancier op het gebied van productietechnologie en energiebeheer. Met behulp van innovatieve services en technologieën, en met haar uitgebreide kennis van industrieën en applicaties, helpt de groep haar klanten bij het verbeteren van de prestaties en de winstgevendheid.

Invensys Production Management werkt nauw samen met klanten om de prestaties van hun productiemiddelen te vergroten, de return-on-investments in productietechnologieën te verhogen en de kosten over de gehele supply chain te verlagen. De divisie omvat de bedrijven APV, Avantis, Baan, Eurotherm, Foxboro, SIMSCI/Esscor, Triconex en Wonderware. Deze bedrijven zijn gericht op de proces- en batchindustrie (olie, gas en chemie, voedingsmiddelen, drank en persoonlijke verzorging) en op de discrete en hybride productie.

Invensys Energy Management werkt samen met klanten die zich bezighouden met levering, meting en verbruik van energie en water, om de kosten en verliezen te beperken en de efficiëntie, betrouwbaarheid en veiligheid van de energievoorziening te vergroten. De divisie omvat de onderdelen Energy Management Solutions, Appliance Controls, Climate Controls, Global Services, Metering Systems, Powerware en Home Control Systems. Hiermee richt Invensys zich op markten voor energie-infrastructuur voor zowel fabrieks- en kantoorgebouwen als woonhuizen.

Met de divisie Development richt het bedrijf zich tevens op markten als railinfrastructuur, windenergie en elektronische productie (elektronische componenten), respectievelijk met Invensys Rail Systems, Hansen Transmissions en Lambda.

Invensys is wereldwijd actief in meer dan 80 landen. Het hoofdkantoor bevindt zich in Londen.

Ga voor meer informatie naar www.invensys.com.

Contactpersoon bij Baan Benelux is Carolijn Peelen. Tel: +31 (0)342 42 88 88
Fax: +31 (0)342 42 88 22
Email: cpeelen@baan.nl

Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Anja Verheij. Tel: +31 (0)20 346 20 00
Fax: +31 (0)20 669 72 65
Email: averheij@nl.brodeur.com

Deel: ' Baan lanceert SupportEye, kennisgestuurd diagnostisch expert systeem '




Lees ook