Bake Five kiest voor totaalontzorging met Descartes’ Gateway concept

AMERSFOORT, 20121204 -- Descartes Systems Group (NASDAQ:DSGX) (TSX:DSG), de wereldwijde leider in logistieke services, heeft de implementatie van een cloud-gebaseerd Gateway concept bij Bake Five, het servicekantoor voor bakkerijen, succesvol afgerond.

Dagelijks vers brood in de supermarkten is de kernactiviteit van Bake Five. ’Wij verzorgen voor zo’n 1.300 locaties in Nederland dagelijks vers brood en banket. Om dit zo efficiënt mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van EDI communicatie’, vertelt John Korse Manager ICT van Bake Five. ‘Het berichtenverkeer tussen Bake Five, de vijftien aangesloten bakkerijen en haar klanten is complex en de laatste jaren flink toegenomen. Dat dit vlekkeloos verloopt is cruciaal en kritisch voor de bedrijfsvoering en de relatie met onze klanten. Daarom hebben wij gekozen voor het Gateway concept van Descartes. De samenwerking met Descartes is in de loop van de jaren geïntensiveerd, doordat er snel en proactief gereageerd wordt op onze vragen en situatie. Dat is precies wat wij nodig hebben voor onze dienstverlening richting onze klanten.’

Het Gateway concept omvat het compleet outsourcen van elektronische communicatie. Vanuit een centrale omgeving wordt zowel het transport als de vertaling van alle EDI berichten geregeld. De omgeving is cloud gebaseerd en wordt 24x7 proactief beheerd. Bake Five vormt de spil in alle communicatie (orders, pakbonnen en facturen) tussen de verschillende retailers en de bakkerijen. Berichten worden niet alleen 1 op 1 doorgezet naar een bakkerij, maar berichten worden ook tussen de bakkerijen onderling uitgewisseld. Zo kunnen de bakkerijen hun productie optimaal benutten. Voor de retailers betekent dit een garantie van vers brood in het schap.

‘Het is geweldig om te zien hoe de samenwerking met Bake Five is uitgegroeid tot het volledig ontzorgen van hun EDI omgeving’, zegt Fred van der Heide VP Product Strategy bij Descartes. ‘Dit is een erkenning voor de kwaliteit van onze dienstverlening en een blijk van vertrouwen in de organisatie. Door onze kennis van de Retail weten wij exact wat de kritieke punten zijn in het proces en hoe belangrijk het is dat er adequaat wordt gereageerd op incidenten. Wij zijn er trots op dat we Bake Five kunnen helpen succesvol te zijn en kijken er naar uit om Bake Five te blijven ondersteunen bij  hun groeiende business.

Over Bake Five
Bake Five is in 1997 opgericht als antwoord op de vraag voor ondernemende bakkerijen die hun klanten steeds meer service willen verlenen. Bake Five is een servicekantoor voor 15 industriële bakkerijen en verzorgt vanuit een centrale omgeving de marketing, inkoop, logistiek, product management, facturatie en automatisering voor de aangesloten bakkerijen. Als totaalaanbieder vindt Bake Five het belangrijk om vanuit een partnership gedachte mee te denken met de inkopers, category managers en supermarktondernemers over de samenstelling van de verschillende productgroepen.

Over Descartes
Descartes (TSX:DSG) (Nasdaq:DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, prestaties en zekerheid voor ondernemingen waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Via het cloud-based Logistics Technology Platform kunnen bedrijven samenwerken met meer dan 35.000 handelsrelaties dankzij de integratie met Descartes’ met het Global Logistics Network, het meest uitgebreide, wereldwijde, logistieke netwerk.

Klanten gebruiken de Descartes’ modulaire SaaS-oplossingen voor het stroomlijnen, controleren en meten van verschillende logistieke processen. Denk daarbij aan; het inplannen en uitvoeren van distributieactiviteiten; het valideren en betalen van logistieke facturen; het aangeven van im- en exportdocumenten.

Descartes’ hoofdkantoor is gevestigd in Waterloo, Ontario, Canada en de onderneming heeft daarnaast vestigingen en partners verspreid over de hele wereld. Meer informatie op www.descartes.com.

Deel: ' Bake Five kiest voor totaalontzorging met Descartes’ Gateway concept '