Bakkersland herfinanciert kredietfaciliteit voor toekomstige groei

HEDEL, 20130703 -- Hedel, 3 juli 2013 – Bakkersland maakt bekend dat zij haar lopende kredietfaciliteit volledig heeft geherfinancierd. De lening zou oorspronkelijk eind september 2013 expireren. Het syndicaat werd gevormd door ABN AMRO (tevens coördinator) en ING. Met deze banken heeft Bakkersland zich voor de komende jaren verzekerd van solide financieringspartijen.

De herfinanciering, waarin tevens is voorzien in ruimte voor toekomstige groei, is een sterk signaal van vertrouwen in de toekomst van Bakkersland en in de door Bakkersland uitgezette strategie, welke actief wordt gesteund door eigenaar Parcom Capital.

Speerpunt van de strategie van Bakkersland is een duidelijke focus op het ontwikkelen, produceren en vermarkten van dagvers brood, gebak en afbakbrood. Met het afstoten van enkele niet-kernactiviteiten eind 2012, de focus op een nog intensievere samenwerking met retail partners, significante investeringen in ondermeer innovaties en productiemiddelen en een verdere professionalisering van de organisatie is Bakkersland klaar voor verdere groei.

Bakkersland is van mening dat zij zich met de nieuwe financiering een sterke basis heeft verschaft voor deze toekomstige groei en dat zij een financieringsstructuur heeft geregeld die goed past bij de karakteristieken van de onderneming. Met de nieuwe overeenkomst vervallen alle bestaande financieringsafspraken.

Bakkersland werd in dit herfinancieringstraject bijgestaan door financieel adviseur Bank Oyens & van Eeghen en advocatenkantoor Allen & Overy. Clifford Chance trad op namens de banken.

Over Bakkersland
Bakkersland is een dynamisch concern dat iedere dag weer de bakkersproducten voor zijn klanten verzorgt. Met zijn brede assortiment is Bakkersland actief op elke deelmarkt van de bakkerijsector: vers brood en gebak, specialiteiten, zuurstofarm verpakte en diepgevroren producten. In Nederland is Bakkersland marktleider met 16 bakkerijen verspreid door heel het land. Bij Bakkersland werken ongeveer 2.200 mensen. De jaaromzet is ca. 450 miljoen euro.

Zie het persbericht in pdf-format.

Deel: ' Bakkersland herfinanciert kredietfaciliteit voor toekomstige groei '