Ingezonden persbericht

Baltimore SelectAccess BIEDT NU OOK GEÏNTEGREERD
TOEGANGS- EN AUTORISATIEBEHEER VOOR DE
IBM WebSphere ApplicatiE Server

Amsterdam, 2 oktober 2001 -- Baltimore Technologies (NASDAQ: BALT; Londen: BLM), een van de meest toonaangevende bedrijven ter wereld op het gebied van e-security, heeft vandaag bekendgemaakt dat SelectAccess, haar succesvolle oplossing voor toegangs- en autorisatiebeheer, nu ook probleemloos geïntegreerd kan worden met de IBM WebSphere* Applicatie Server.

Met de WebSphere e-infrastructuur software van IBM kunnen organisaties veel eenvoudiger hun e-business applicaties inpassen, integreren en beheren, waardoor veel tijd en geld wordt bespaard. Hierdoor kunnen organisaties nieuwe online applicaties, zoals procurement voor de overheid, de verwerking van verzekeringsclaims en elektronische patiëntenbestanden veel sneller op de markt brengen. Door gebruik te maken van Baltimore SelectAccess in combinatie met IBM's WebSphere kunnen bedrijven snel en eenvoudig de rechten en verantwoordelijkheden beheren van alle gebruikers die toegang hebben tot e-business hulpbronnen, waardoor er een uitermate veilige gebruiksomgeving voor deze vitale applicaties ontstaat.

"Naast het feit dat er een betere onderlinge samenwerking en workflow ontstaan, stelt het verplaatsen van bedrijfskritische applicaties naar het web organisaties in staat veel efficiënter om te gaan met hun tijd en geld. Nu op het web gebaseerde applicaties echter steeds complexer worden, wordt het tot stand brengen van een effectieve beveiliging steeds belangrijker," zegt Joyce Fai, Vice President van de Authorization Solutions Group van Baltimore Technologies. "Organisaties die IBM WebSphere gebruiken als e-business platform kunnen SelectAccess snel en eenvoudig implementeren en daarmee de toegang beveiligen en gebruikersprivileges voor hun kritische applicaties toewijzen."

SelectAccess biedt de eenvoudig te gebruiken en snel te implementeren prestaties en flexibiliteit die bedrijven nodig hebben om optimaal voordeel te halen uit hun extranetten, intranetten en enterprise portals. Daarnaast biedt SelectAccess een zeer intuïtieve en eenvoudig te beheren interface, waardoor organisaties probleemloos bevoegdheden kunnen delegeren en het toegangsbeheer volledig naar hun eigen wensen kunnen instellen. Door deze combinatie van voorzieningen hebben klanten, medewerkers en partners van een organisatie uitgebreide mogelijkheden om online zaken te doen, waardoor ze zowel tijd als geld besparen.

Uit recente evaluaties van derden is ook gebleken dat SelectAccess uitzonderlijke flexibiliteit en prestaties biedt in vergelijking met verwante producten. In januari 2001 voerde eWEEK een uitgebreid onderzoek uit onder tal van concurrerende producten. Uiteindelijk werd SelectAccess door eWEEK tot winnaar uitgeroepen. Daarnaast kende Mindcraft*, een onafhankelijk testlaboratorium, SelectAccess onlangs de hoogste waardering toe op het gebied van snelheid en flexibiliteit, in tests die speciaal ontwikkeld waren om bedrijfsomgevingen in de echte wereld te simuleren - SelectAccess laat met deze resultaten alle andere producten achter zich die vergelijkbare evaluaties op soortgelijke platforms hebben ondergaan.

Voor meer informatie over SelectAccess kunt u bellen met +31 20 582 98 29. Voor aanvullende informatie over SelectAccess en een link naar het volledige Mindcraft rapport, kunt u ook een bezoek brengen aan www.baltimore.com/selectaccess.

Over IBM's (NYSE: IBM) WebSphere Software
WebSphere is Internet infrastructuur software - ook wel bekend als middleware - die bedrijven in staat stelt next-generation e-business applicaties, zoals die voor business-to-business e-commerce, te ontwikkelen, in te passen en te integreren. WebSphere ondersteunt business applicaties, van eenvoudige web publishing tot en met transactieverwerking op bedrijfsniveau. WebSphere zorgt voor een enorme verandering in de wijze waarop bedrijven omgaan met hun relaties met klanten, partners en medewerkers. Meer informatie over het WebSphere software platform vindt u op het web op .

Over Baltimore Technologies - Een van de wereldleiders op het gebied van e-business beveiliging
De producten, diensten en oplossingen van Baltimore Technologies spelen in op fundamentele e-business beveiligingseisen en zorgen er voor dat bedrijven de identiteit kunnen verifiëren van degenen met wie ze zaken doen. Dit zorgt ervoor dat ze precies kunnen aangeven en controleren tot welke hulpbronnen en informatie gebruikers toegang hebben op open netwerken. Veel van de meest toonaangevende bedrijven ter wereld hebben reeds gekozen voor de e-security technologie van Baltimore om hun zakelijke activiteiten efficiënter en kosteneffectiever via het internet en draadloze netwerken te laten plaatsvinden. Het bedrijf biedt daarnaast wereldwijde ondersteuning voor haar systemen voor autorisatiemanagement en op Public Key gebaseerde authenticatie.

De producten en services van Baltimore worden zowel rechtstreeks verkocht als via haar wereldwijde partnernetwerk, Baltimore TrustedWorld. Baltimore Technologies is een open NV met een notering aan de Beurs van Londen (BLM). Surf voor meer informatie over Baltimore Technologies naar

Juridische kennisgeving
Bepaalde uitspraken die in dit document worden gedaan en die geen betrekking hebben op historische feiten kunnen toekomstgericht van aard zijn. Bedoelde toekomstgerichte uitspraken zijn onderhevig aan bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren die ertoe kunnen leiden dat de daadwerkelijke resultaten, prestaties en verrichtingen van het Bedrijf aanzienlijk verschillen van de eventuele resultaten, prestaties en verrichtingen in de toekomst zoals deze worden geïmpliceerd door bedoelde toekomstgerichte uitspraken.

* Duidt op een handelsmerk of geregistreerd handelsmerk van International Business Machines Corporation. Alle overige namen van producten of bedrijven die in dit document worden genoemd, zijn uitsluitend gebruikt voor identificatiedoeleinden en kunnen handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars.

Contactpersonen voor de media:
Dennis Doodeman
Text 100 B.V.