AALST (Belgium), 28/06/1999
VOOR ONMIDDELLIJKE PUBLICATIE

Qrious.Com richt zich ook op Europese markt

"Let's make people curious about your web site!"

De Aalsterse ICT-onderneming BITS lanceert vandaag haar nieuwste Internet Advertising project, "Qrious.Com" gedoopt. De Traffic Exchange (kosteloze banneruitwisseling) en Traffic Boost (betalend adverteren) vormen de twee belangrijkste producten.

Qrious.Com is echter niet zo maar een ordinaire banneruitwisselaar. Tientallen voordelen maken het systeem bijzonder uniek, zoals de mogelijkheid om meerdere banners per site te registreren (multiple bannering). Ook het catalogeren van de geregistreerde banners en web sites maakt het systeem erg interessant. Dit maakt immers bi-directionele targeted advertising mogelijk, waardoor de webmaster enerzijds de eigen site kan omschrijven en anderzijds kan bepalen welk soort banners hij op zijn pagina wil zien verschijnen. Een web site die over televisie en radio handelt zal met andere woorden worden gevoed met banners van web sites die in dezelfde sfeer kunnen worden teruggevonden.

De Qrious.Com-parnters genieten een bijzonder hoog ratio: per drie banners die zij op hun web site tonen, zal hun banner niet minder dan twee keer worden getoond. Dit 3:2 ratio kan zelfs verhoogd worden indien wij merken dat een site veel traffiek genereert of indien de banner op een gunstige positie is geplaatst. Qrious.Com voorziet voor de toekomst ook bepaalde insentives voor verdienstelijke partner sites.

Qrious.Com draait op bijzonder betrouwbare en snelle servers, die zonder problemen internationaal verkeer kunnen slikken. Het systeem wordt overigens 24/24 gemonitord door onze mensen, zodat elke eventuele dysfunctie binnen de kortste keren kan worden verholpen.

De server applicaties die het hart van het systeem vormen zijn met een hoog inzicht ontwikkeld en grenzen zelfs aan de artificiële intelligentie. Elke webmaster kan volledige statistieken opvragen en zo ook het succes van zijn of haar site meten, dat sinds de aansluiting op het Qrious.Com-netwerk enkel zal verhogen.

Met al deze voordelen hoopt Qrious.Com de slimme Belgische en Nederlandse webmasters (er kan immers worden verkozen om enkel Franstalige, Engelstalige of Nederlandstalige sites te adverteren) te overtuigen dat de promotie van hun site snel en efficiënt geregeld kan worden. Qrious.Com heeft immers respect voor elke webmaster, zowel de professionele als de amateur en zelfs de zogenaamde "adult"-webmaster.

Qrious.Com is een virtueel project en zowel partners als klanten worden virtueel benaderd. Geen vertegenwoordigers die veel beloven en weinig aanbieden, maar virutele zakendoen. Een webmaster komt, schrijft zich in en vertrekt met een hoop bezoekers voor zijn of haar site.

Boost

Naast de Qrious.Com Traffic Exchange, bestaat er ook een Traffc Boost. Webmasters die een nieuwe site opstarten kunnen tegen een bijzonder laag tarief - dat overigens voornamelijk kostendekkend is - tot honderdduizend bannerviews aankopen. Met een gemiddelde CPM van 15,3 euro (kost per duizend banners) kenmerkt Qrious.Com zich ook hier als bijzonder voordelig. Het bestellen gebeurt via e-mail of per fax, maar wij voorzien tegen midden juni van dit jaar ook on-line betaling. Er kan reeds traffiek gekocht worden vanaf 47 Euro (of 1875 BEF).

Over BITS

BITS bvba is in 1997 opgericht te Aalst (België) door vier jonge ICT'ers, die door hun know-how by experience hun talenten op het vlak van technologie, communciatie, marketing en management hebben samengespand . Na zich in de de business-to-business sector te hebben geprofileerd met referenties zoals 3Com, PING, British American Tobacco (BAT), Eunet Belgium en AXXENT, heeft BITS vooral de Belgische markt kunnen veroveren met eigen projecten, zoals de electronische shops BITSEC.COM en VIDEOSHOP.BE.

De Site URL

Meer informatie?
Lorenz Bogaert, BITS
GSM 75-51.20.58
E-Mail: lorenz@bits.be

Hogeweg 41 - B-9320 Erembodegem-Aalst
Tel +32 53 68 21 88
Fax +32 53 78 72 53

BIJLAGE : TARGETING
Er zijn steeds meerdere keuzes mogelijk!

TAAL

· Engels

· Nederlands

· Frans

CATEGORIE

· Computers (hard- software)

· Economie en Financiën

· Humor en Entertainment

· Industrie

· Internet

· Recht, Politiek, Instellingen

· Cultuur en Reizen

· Televisie en Radio

· Werk, kantoor en jobs

· Persoonlijk (homepage)

· Webmasters (Professioneel / Persoonlijk / Erotiek)
· Erotiek (Hetero - Holebi - Algemeen)

LEEFTIJD

· 6-16 jaar

· 16-30 jaar

· 30-50 jaar

· 50+

BIJLAGE : PRIJZEN IN NEDERLANDSE GULDEN
Gemiddelde CPM = 30 NLG (kost per 1000 banner views) Alle campagnes zijn targeted (klant kiest zelf doelpubliek).

Deel: ' Banneruitwisseling Qrious.Com richt zich op Europese markt '