P e r s b e r i c h t

Barpersoneel neemt tijdens Muiterweek in herfstvakantie het roer over Van 25 tot en met 31 oktober Muiterij in Café De Ruif

Op maandag 25 oktober breekt er muiterij uit in Café De Ruif aan de Borculoseweg 8 a/b in Neede. Het zeskoppige barpersoneel neemt dan het roer over van kroegbaas Han Markerink. Zeven dagen lang bieden de muiters Tom Rust, Rob Brendel, Patrice Meerbeek, Angelique Stoffers, Ronald Krijgsman en Marc Heinneman de Needenaren een roerig programma. Sinds 1996 is Café De Ruif tijdens de herfstvakantie in handen van de oproerkraaiers.

Cocktail-night
De Muiterweek begint op maandag 25 oktober om 20.30 uur met de Needse kampioenschappen biertappen. Alle cafés worden uitgedaagd hun schuimende kunsten te tonen. Op dinsdag 26 oktober is het vanaf 20.30 uur Cocktail-night. Twee bar-tenders mixen met veel bombarie de tropische drankjes. Tevens worden er exotische hapjes geserveerd. De klanten kunnen ook zelf een cocktail bedenken. De lekkerste verdient een prijs. Woensdagmiddag 27 oktober kunnen alle kinderen van 14.00 tot 16.30 uur spelletjes komen spelen. 's Avonds wordt De Ruif omgetoverd in een restaurant, want vanaf 19.30 uur kan er onbeperkt genoten worden van het Mosselenfestijn.

Knabbel & Babbel
Donderdag 28 oktober (de "Djezz in de Ruif"-laatste donderdag van de maand) staat deze keer in het teken van de blues. Vanaf 21.30 uur treedt de Enschedese Peter Draayer Band (Blues/Rock) op. De best geklede bluesbrother of -sister, die deze bluesavond bezoekt, valt in de prijzen. Op vrijdag 29 oktober om 20.30 uur gaan alle stoelen aan de kant voor de Knabbel & Babbel Disco Dance Night; speciaal voor junior-Ruif-bezoekers. De voetjes kunnen van de vloer op de muziek van de babbelende deejay. Op zaterdag 30 oktober is er vanaf 21.30 uur een live-optreden van de band Soulpower

Bierstube
Zondagmiddag 31 oktober wordt er vanaf 10.00 uur onder auspiciën van de dartvereniging een darttoernooi gehouden. Om 18.00 uur zal jamkoningin Corine van Sark de prijzen van de Muiterweek uitreiken. Onder de drankgebruikers wordt een "weekendje-weg" verloot. Daarna verandert de Ruif in een gemoedelijke Bierstube. De Mölnbarger Kapel en trekzakspeler Martin Krijgsman zullen er voor zorgen dat de stemming er goed in komt!

Neede, 8 oktober 1999
Muiters Café De Ruif,