Baukje Scheppink exposeert in Kunstkade

Baukje Scheppink is als kalligraaf en eigentijds letter- en boekkunstenaar sinds 1989 actief in de Leeuwarder Vijzelstraat. In haar atelier geeft zij les in een bijna individuele setting. Hier leer je onder andere hoe een traditionele letter of een handgeschreven boek samen te stellen. Haar werkplek is een soort van permanent open atelier waar klanten ook terecht kunnen voor naamborden, gekalligrafeerde boeken en teksten. Een deel van haar werk is tot 18 december te bezichtigen bij Kunstkade.

Deze maand staat ook Meesterlijk DESIGN en AMBACHT in de Westergasfabriek in Amsterdam op haar programma. Op 27-28-29 november is de Westergasfabriek een bruisende pop-up ministad waar zelfproducerende designers en vaklieden hun passie voor design en ambacht delen met een groot publiek. “Meesterlijk is voor mij een mogelijkheid mijn werk te laten zien in de Randstad, voor een cultureel geïnteresseerd publiek. Maar ook een kans om collega’s te treffen en onverwachte combinaties te maken. Ik heb er veel zin in.”

Kalligrafie is een eigentijdse vorm van Schrijven. Een mooi stuk papier, handgeschept misschien, inkt die glanst op de pen, verf op het vel, een woord dat met kracht neergezet is. Met ganzenveer, pen, penseel of een pipetje gaat zij op zoek naar de grenzen tussen uitdrukking van emotie, leesbaarheid en inhoud.

De expositie is te bezichtigen vanaf 11 november tot 18 december op werkdagen van 11.00 – 16.00 uur. Voor meer info: Baukje Scheppink, www.baukje.nl of www.kunstkade.nl.

Deel: ' Baukje Scheppink exposeert in Kunstkade '