PERSINFORMATIE
Oktober 1999

BBC World benoemt Hotel Distribution Manager Asia and Pacific Region

BBC World, de 24-uurs internationale nieuws- en informatietelevisiezender, heeft haar team per 11 oktober uitgebreid met een Hotel Distribution Manager voor Azië en de Pacific. Elaine Oh heeft in deze nieuwe functie - die zij vervult vanuit Singapore - de verantwoording op zich voor de promotie en distributie van de zender bij de voornaamste hotels en hotelketens in meer dan twintig landen. Hiervoor legt zij direct verantwoording af aan Bill Mould, Head of Hotel Distribution van BBC World.

Elaine Oh is afkomstig van Discovery Asia Inc., waar ze werkzaam was als Manager Affiliate Sales, Hotels. Daarvoor werkte ze bij de afdeling Hoteldistributie van ABN (inmiddels CNBC) en JET TV.

Aanzienlijke groei
Elaine is de tweede medewerkster die relatief nieuwe functie 'Hotel Distribution Manager' bekleedt, sinds de oprichting van de afdeling Hoteldistributie in 1997. In april van dit jaar stelde BBC World Zina Neophytou aan als Hotel Distribution Manager voor Europa. Bill Mould, Head of Hotel Distribution van BBC World: "De reiswereld ziet BBC World als een kwalitatief hoogstaand product. Vooral het seniormanagement en de gasten van vier- en vijfsterrenhotels. De opzet van een toegewijde afdeling Hoteldistributie onderstreept ons doel om te zorgen dat de zender te zien is in zo veel mogelijk hotelkamers."

Hotelkamers wereldwijd
Wereldwijd heeft BBC World inmiddels een bereik van honderdvijftig miljoen huishoudens, in meer dan tweehonderd landen. De zender is bovendien beschikbaar in zo'n half miljoen hotelkamers en aan boord van de vliegtuigen van de voornaamste luchtvaartmaatschappijen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (niet voor publicatie): PRessure International B.V. BBC World Jessica Civiero Tel: 0499 39 81 63 Tel: 0044 208 576 2419
Fax: 0499 39 19 18 Fax: 0044 208 743 9256
E-mail: pressure@iaehv.nl E-mail: jessica.civiero@bbc.co.uk