Ingezonden persbericht

Amstenrade, 2 april 2012

BCT met Liber KCS en BPM aanwezig op Overheid & ICT

Generieke processen en specifieke zaaktypen afhandelen met één platform

BCT, aanbieder van oplossingen voor enterprise content management en zaakgericht werken, is dit jaar weer aanwezig op de vakbeurs Overheid & ICT. Van 24 tot en met 26 april kunnen bezoekers zich op stand D084 laten informeren over de nieuwste ontwikkelingen van BCT voor overheidsinstellingen. Vorig jaar introduceerde BCT Liber, een productlijn die overheden in staat stelt om efficiënter en sneller service aan te bieden aan burgers en bedrijven. Ook dit jaar staan de oplossingen van Liber centraal tijdens de beurs.

Omdat de kwaliteit van dienstverlening hoog op de agenda staat bij overheden, richt BCT zich tijdens Overheid & ICT specifiek op de oplossingen KCS (Klant Contact Systeem) en BPM (Business Process Management). Alex Lony, branchemanager Local Government bij BCT: "Nagenoeg alle colleges van gemeenten formuleren ambities die moeten leiden tot betere publieke dienstverlening en vermindering van administratieve lasten. Eén van de middelen die gemeenten ondersteunt bij het realiseren van deze ambities is het inrichten van een Klant Contact Centrum (KCC). Een KCS is het portaal waarin alle werkzaamheden van het KCC worden gestructureerd. Wat Liber onderscheidt van vergelijkbare systemen op de markt is de zeer intuïtieve interface en het feit dat het KCS en alle andere producten van Liber plaats-, systeem- en platformonafhankelijk benaderbaar zijn."

In het Liber KCS worden de relevante gegevens uit interne en externe bronnen weergegeven. "Denk aan vraag-antwoordcombinaties, agendafunctionaliteit, een overheidsbrede zoekdienst, traditionele en sociale media voor interactie met klanten en de mogelijkheid om zaken te starten en klantcontacten vast te leggen", licht Lony toe. Het KCS kan eenvoudig gekoppeld worden aan het Liber zaaksysteem. "Door de combinatie van zowel generieke- als specifieke zaakafhandeling (BPM) kunnen steeds meer zaaktypen binnen het centrale zaaksysteem worden afgehandeld. Zelfs backofficetoepassingen kunnen hierdoor op den duur vervangen worden."

Tijdens de beurs verzorgen Alex Lony en Bram Scholten van BCT elke dag van 13.30 tot 14.15 uur de presentatiesessie 'Liber, naast KCS ook BPM!' in Theater Blauw.

-----------------------------

Deel: ' BCT met Liber KCS en BPM aanwezig op Overheid & ICT '