bedrijfsbehoeften en printkwaliteit doorslaggevende criteria bij de aankoop van een printer

naarden, 26 juni 2012 - technologische doorbraken zorgen ervoor dat inkjetprinters ook steeds meer in de bedrijfswereld worden gebruikt, zo blijkt uit een onderzoek van lexmark international, inc. (nyse: lxk), leverancier van printoplossingen.

lexmark vroeg 534 kantoormedewerkers in negen europese landen naar hun mening over de inkjet- en de laserprinttechnologieën en hoe zij deze gebruiken.

volgens het onderzoek was meer dan de helft van de ondervraagde personen (59%) het niet eens met de uitspraak dat inkjetprinters beter geschikt zijn voor consumenten, terwijl laserprinters meer iets voor bedrijven zijn.

45% onder hen vond dat de technologie er niet toe doet. wat telt, zijn de functionaliteit en de kwaliteit van de toestellen en hoe goed zij aan de belangrijkste vereisten voldoen. of ze inkt, dan wel toner gebruiken om informatie op papier te zetten, is minder belangrijk.

maar hoewel de respondenten meer belang hechten aan het invullen van de behoeften dan aan de gebruikte technologie, circuleren er toch hardnekkige ideeën over de capaciteiten van respectievelijk de laser- en inkjettechnologie. de ondervraagden meenden dat laserprinters een betere tekstkwaliteit opleveren (65%), degelijker zijn (64%) en beter voor het milieu (41%). anderzijds hadden inkjetprinters de reputatie foto's met een hogere kwaliteit te printen (47%).

een interessant resultaat van ons onderzoek is de diepgewortelde overtuiging over de kwaliteiten van inkjet- en laserprinters, verklaarde niels priem, general manager lexmark benelux. maar technologische doorbraken hebben ervoor gezorgd dat inkjetprinters niet langer alleen voor consumenten zijn bedoeld. ze bieden nu veel kwaliteiten die vroeger alleen met laserprinters werden geassocieerd, zoals snelheid, prestaties en functionaliteit.

wij merken dat in de bedrijfswereld beide technologieën steeds vaker naast elkaar worden gebruikt. bedrijven creëren op deze manier een gestroomlijnde, goed beheerde en geïntegreerde printomgeving die aansluit bij de snelle evolutie van hun behoeften, voegde niels priem eraan toe.

dit onderzoek naar de printbehoeften van bedrijven sluit aan bij de recente lancering van de lexmark office edge-serie, een nieuwe reeks multifunctionele inkjetprinters voor bedrijven. deze apparaten combineren de kwaliteiten van inkjetprinters, zoals kleurenkwaliteit en lage aanschafkosten, met interessante eigenschappen van laserprinters, zoals stevigheid en compatibiliteit met de bedrijfsomgeving. het resultaat is een productlijn die het beste van beide werelden biedt. de reeks kan naadloos in een bestaand printerpark worden geïntegreerd en efficiënt worden beheerd in een managed print services omgeving.

informatie over het onderzoek
lexmark nam de enquête af bij 534 kantoormedewerkers in negen europese landen: duitsland, frankrijk, hongarije, italië, polen, portugal, spanje, het verenigd koninkrijk en zweden. het onderzoek werd uitgevoerd in november 2011.

over lexmark
lexmark international, inc. (nyse: lxk) levert aan ondernemingen van elke grootte een brede waaier van producten, software, oplossingen en diensten voor afdruk en beeldweergave, die helpen om minder af te drukken en om productiever te zijn. perceptive software, een lexmark bedrijf, is een toonaangevend leverancier van software voor bedrijfsinformatiebeheer, die organisaties helpt hun bedrijfsprocessen te vereenvoudigen, wat leidt tot grotere bedrijfsefficiëntie. lexmark verkocht zijn producten in 2011 in meer dan 170 landen en boekte een omzet van meer dan 4 miljard dollar.

lexmark en lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van lexmark international, inc., gedeponeerd in de verenigde staten en/of in andere landen. alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Deel: ' Bedrijfsbehoeften en printkwaliteit doorslaggevende criteria bij de .. '