Compaq biedt een volledig assortiment bedrijfs-kritieke servers waarmee in de specifieke behoeften van organisaties wordt voorzien. Compaq beschikt over unieke kennis en ervaring op het gebied van systeemontwerp. Vanaf de eerste baanbrekende Compaq Systempro in 1989 tot de huidige toonaangevende Compaq ProLiant applicatie- en database-servers.

Het Compaq server-assortiment bestaat uit diverse modellen gebaseerd op industriestandaarden, zodat in vrijwel elke behoefte van een onderneming kan worden voorzien. Elk model biedt de vereiste prestaties, betrouwbaarheid en beheersbaarheid, variërend van de Compaq ProLiant 3000, met de mogelijkheid tot een tweede processor, tot de Compaq ProLiant 6500 en de Compaq ProLiant 7000; industriestandaard servers met de kracht en revolutionaire beschikbaarheid die nodig is om zeer veeleisende IT-omgevingen te ondersteunen.

Bedrijfskritieke applicatie- en databaseservers Deze lijn serversystemen is voorzien van innovatieve functies voor een hoge mate van beschikbaarheid. Daarnaast biedt Compaq een uitgebreide reeks optionele producten waarmee u de systemen zo betrouwbaar kunt maken als voor uw netwerk nodig is. Zo ondersteunen de servers geïntegreerde fouttolerantievoorzieningen, redundantie van de belangrijkste componenten, hot-pluggable PCI en zijn ze voorbereid op clustering-oplossingen.

Nieuwe Xeon processoren De gehele lijn van high-end ProLiant servers wordt met de nieuwste Intel Pentium II Xeon processoren uitgerust. De nieuwe processoren hebben een kloksnelheid van maar liefst 450 MHz. Naast de reeds beschikbare versies met 512 KB cache en 1 MB cache is er nu ook een processor met 2 MB cache beschikbaar. Met name servers waarbij gebruik wordt gemaakt van vier processoren profiteren van deze grote cache. Naast deze nieuwe processoren worden de ProLiant 6000, 6500, en 7000 (alle drie voorzien van een 64-bits PCI bus architectuur) standaard uitgerust met de NC3131 netwerkaart. Deze unieke netwerkkaart biedt de mogelijkheid om redundante netwerk-verbindingen te maken en is via een extra module geschikt te maken voor Gigabit-Ethernet. De ProLiant 5500 wordt standaard met 256 MB geheugen geleverd (in plaats van 128 MB).

De bedrijfskritieke serversystemen van Compaq zijn multiprocessing en bieden buitengewone groeimogelijkheden in een flexibele behuizing. De servers beschikken over een dual peer PCI-busarchitectuur, geavanceerde SCSI-controllers en netwerkkaarten en geoptimaliseerde drivers. Door deze voorzieningen leveren de servers ongeëvenaarde systeemprestaties die eerder alleen bij de duurste proprietary systemen mogelijk waren.

De lijn bedrijfskritieke applicatie- en databaseservers bestaat uit: * De Compaq ProLiant 5500 (in tower- en rack-uitvoering) * De Compaq ProLiant 6000 (tower-model) * De Compaq ProLiant 6500 (rack-uitvoering) * De Compaq ProLiant 7000 (rack-uitvoering)

Deel: ' Bedrijfskritieke high-end servers van Compaq '