Gemeente Delfzijl

INFORMATIE

14-09-1999

Bedrijven in gemeente Delfzijl open voor publiek

Tijdens de week van het platteland openen vier bedrijven in de gemeente Delfzijl hun deuren voor het publiek. De eigenaren geven uitleg over de gang van zaken op hun bedrijf.

Een van deze bedrijven ligt tussen Jukwerd en Krewerd. Dit is een akkerbouwbedrijf van de familie

K.R Kolhorn. Op dit bedrijf worden pompoenen gekweekt. De bezoeker kan pompoenen kopen maar ze ook proeven. Ook zijn er recepten verkrijgbaar. Het bedrijf is gevestigd aan de Kloosterweg 17 in Krewerd.

De familie N.E Smit opent de deuren van hun akker- en zoogkoeienbedrijf. Zij houden vleeskoeien, van het ras Limousins. Het zijn prachtige, rustige grazende dieren die in kleine groepen worden gehouden. Ook hier bestaat de mogelijkheid om te proeven. Het bedrijf is gevestigd aan de Kloosterweg 8 in Krewerd.

Bij de familie C.J Vermue in Godlinze zijn Old-ambster sappen te proeven en te koop. De Vermue's hebben een akkerbouwbedrijf met als specialiteit zwarte bessen. Het bedrijf is gevestigd aan de Haarhuizerweg 1, in Godlinze.

Ten slotte kan het akkerbouwbedrijf "Allersmaheerd" van de familie P.H Smit bezocht worden. Dit bedrijf teelt pootaardappelen. Bij dit bedrijf zijn ook droogbloem decoraties van mevrouw Smit te bewonderen en te kopen. Mevrouw Smit geeft cursussen. Belangstellenden kunnen zich daarvoor opgeven. Het bedrijf is gevestigd aan de Peperstraat 14 in Godlinze.

Op alle bedrijven is iedereen van harte welkom en staat er een hapje en drankje klaar. De dag wordt gehouden op zaterdag 25 september aanstaande.

__

Nadere inlichtingen over dit bericht verstrekt mevrouw G. Smit, telefoon 0596-581422.

Deel: ' Bedrijven in gemeente Delfzijl open voor publiek '