CHAINels – Uw bedrijf prominent en transparant op het internet

DELFT, 20130516 -- “Hoe wordt mijn bedrijf gevonden?” Dit is dé vraag die vele ondernemers bezighoudt. Google kan hierop het antwoord zijn – tenminste, als je bereid bent de portemonnee te trekken. Echter, klanten die met Google worden bereikt zijn vaak reeds actief op zoek naar een specifiek product of een bepaalde dienst. Google zorgt ervoor dat u over de gehele wereld kunt zoeken, naar wat dan ook. Dit is ook de reden dat Google zo’n sterk en veel benut instrument is om te zoeken.

De visie van CHAINels, een start-up afkomstig van de TU Delft, nuanceert de bruikbaarheid van promotie via Google voor MKB bedrijven. Sander Verseput, één van de oprichters van CHAINels, legt uit: “De klantenkring van MKB-bedrijven bevindt zich voornamelijk op lokaal en landelijk schaalniveau. Voor het verbinden van ondernemerschap op deze schaalniveaus vervult Google slechts een deel van de behoeften van ondernemers. Wanneer een klant via Google op een bedrijfswebsite komt, dan is deze lang niet altijd up to date en bevat vaak statische content en weinig dynamische content,  zoals aanbiedingen en nieuwsupdates. Daarnaast worden bedrijfswebsites hoofdzakelijk via zoekmachines gevonden wanneer iemand actief op zoek is naar specifieke producten of diensten.”

[het digitale platform van CHAINels ] “Via het digitale platform van CHAINels kan men kosteloos berichten in de vorm van aanbod, nieuws en evenementen plaatsen. Deze worden dan automatisch weergegeven in The Journal, de digitale bedrijfskrant, zichtbaar voor alle zakenpartners en nabijgelegen ondernemingen. Hierdoor kan de ondernemer op de hoogte blijven van de bedrijfsactiviteiten van zijn zakenpartners, en groeit zo ook het bewustzijn van ondernemerschap in de buurt. Ook is het mogelijk om buiten uw netwerk potentiele zakenpartners te bereiken. Uw aanbod kan zowel geografisch als op een specifieke industrie gericht worden. Voor ondernemingen is dit de enige functie waar kosten aan verbonden zijn. Deze weloverwogen berichten worden doelgericht geplaatst en zullen naar ons inzien dan ook nooit als spam worden ervaren.” Aldus Sander Verseput.

Afhankelijk van de positie van uw bedrijf in de waardeketen kan het van belang zijn om actief te zijn op social media. “Het beheren van een eigen CHAINels-account hoeft niet veel meer tijd te kosten dan men nu kwijt is aan online promotie”, stelt Sander Verseput. Zo is het mogelijk om via CHAINels berichten te plaatsen op Twitter, Facebook en LinkedIn en deze berichten te volgen. Waar men nu nog tijdens het ontbijt de ochtendbladen doorneemt, heeft het CHAINels-team een toekomst voor ogen waarbij ondernemers ook even The Journal openen om up-to-date aan de werkdag te beginnen.

Deel: ' Bedrijven prominent en transparant op het internet met CHAINels '