‘Bedrijven willen steeds vaker spectaculaire luchtopnamen.’

BERGEN, Noord-Holland, 20140703 -- Veel bedrijven in uiteenlopende sectoren, waaronder projectontwikkelaars, bouwbedrijven, agrariërs en evenementenorganisatoren zetten steeds vaker drones in om luchtopnamen te laten maken van projecten, objecten en evenementen. Doordat de kleine, op afstand te besturen helikopters steeds betaalbaarder worden en er haarscherpe en spectaculaire beelden mee kunnen worden gemaakt, neemt het gebruik ervan sterk toe.

Maar dat er ook duidelijke regels gelden voor het vliegen met drones en het maken van video- en fotobeelden is nog lang niet bij iedereen bekend. Om te voorzien in de groeiende behoefte is het Bergense bedrijf FV media nu een speciale service begonnen onder de naam Drone Service Noord-Holland.

Chris van Vleuten van FV media: ‘Wij beschikken al geruime tijd over een drone en hebben voor veel van onze opdrachtgevers luchtopnamen gemaakt. Op de meeste locaties waar wij komen vliegen zijn toeschouwers geïnteresseerd, maar ook krijgen wij de laatste tijd vaker te maken met mensen die geïrriteerd reageren. Met name over privacy en veiligheid krijgen wij veel vragen en opmerkingen en die bezorgdheid is ook terecht. Er is op dit moment een wildgroei en iedereen met een beetje budget kan een drone aanschaffen. Maar vaak is men niet op de hoogte van de wet- en regelgeving en daarom zijn wij met deze service gestart. Zo mogen drones bijvoorbeeld niet boven grote mensenmassa’s vliegen. En tijdens de nucleaire top in maart van dit jaar was het verboden om in een straal van honderd kilometer rond Den Haag met drones te vliegen. Toch waren er mensen die dit hebben gedaan en die zijn dan ook beboet of aangehouden.’

Een voorbeeldfilm en meer informatie over Drone Service Noord-Holland is te vinden op: www.fvmedia.nl/droneservice

Deel: ' ‘Bedrijven willen steeds vaker spectaculaire luchtopnamen.’ '