FNV BONDGENOTEN

Begemanngroep weigert sociaal plan QtecQ

Aandeelhouder Begemanngroep weigert te praten over een sociaal plan voor de 150 werknemers van QtecQ die door een faillissement op straat staan. Bestuurder Toon Verdijsseldonk van FNV Bondgenoten is teleurgesteld. 'Ik heb vandaag een gesprek gehad met de financieel directeur Jeroen van den Nieuwenhuyzen maar hij wil geen afspraken maken. Bespreekbaar was slechts een bijdrage aan de kosten voor outplacement voor werknemers die na 12 september nog werkloos zijn. Alleen het mag niet meer kosten van een half miljoen. Ik vind dit uiterst mager', aldus Verdijsseldonk.

FNV Bondgenoten en de andere vakbonden leggen begin volgende week een plan op tafel voor outplacement. Daar zal zo snel mogelijk een reactie op komen van Van den Nieuwenhuyzen.

De curator van QtecQ, J. Van der Hel heeft gisteren bekend gemaakt dat hij een onderzoek gaat doen naar mogelijke onregelmatigheden bij het moederconcern Begemann rondom het faillissement. Door Bondgenoten is ook al anderhalf jaar geroepen dat er sprake was van mismanagement bij QtecQ met het faillissement als uiteindelijke resultaat.

Deel: ' Begemanngroep weigert sociaal plan QtecQ '